تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۱۳۴۸ افزایش یابد و این حرکت را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۳۳۳ نشان داده است. در چارت پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۳۲۱ تشکیل شده است.

همانطور که می دانیم فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. از منظر تحلیل تکنیکال این موج افزایشی C ساختاری مشابه با موج قبلی A دارد که از سه موج کوچک شکل گرفته است. تا کنون دو موج اول آن از موج افزایشی C تکمیل شده است و هم اکنون قیمت آن در موج c قرار دارد.

به باور ما این موج کوچک قادر است خود را تا سقف موج a یعنی سطح ۱۳۶۵ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) بالا برساند. این در حالی است که امروز در حرکت نزولی تنها شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۳۳۳ منجر به کاهش قیمت جهانی طلا به ترتیب به سوی سطوح ۱۳۲۹ و ۱۳۲۱ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

هر چند قیمت جهانی اونس طلا بعد از اظهارات ترامپ مبنی بر احتمال فوری نبودن حملات علیه سوریه از بالاترین سطح ۱۱ هفته اخیر (۱۳۶۵) تا سطح ۱۳۳۳ کاهش یافت اما ادامه ی تنش در سویه و نگرانی های ژئوپولیتیکی باعث افزایش قیمت از نزدیکی سطح حمایت ۱۳۳۳ شده است.

در خبری دیگر موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۶۵٫۸۸۹ تن رسد که براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه و در شرایطی که تنش‌های بین‌المللی بر سر بحران سوریه به اوج خود رسیده بود و هر زمان احتمال می ‌رفت که آمریکا به مواضع بشار اسد حمله کند، در پیامی توییتری اعلام کرد که هیچوقت نگفتم چه زمان به سوریه حمله می‌کنیم، شاید خیلی زود، شاید هم اصلا به این زودی‌ ها نباشد که این حرکت در راستای حفظ سود (Profit Taking) از افزایش اخیر قیمت نیز قابل توجیه است.

این پیام در حالی منتشر شد که یک روز پیش از این آقای ترامپ در پیامی به روسیه هشدار داده بود که برای حملات موشکی علیه رژیم بشار اسد آماده باشد اگرچه دقایقی بعد کمی لحن خود را تغییر داد و روسیه را به توقف مسابقۀ تسلیحاتی فراخواند.

جدای از رفتار دیروز و کاهش قیمت جهانی طلا نباید فراموش کرد که این فلز همچنان در روندی افزایشی قرار دارد و نیروهایی که آنرا در میان مدت به سمت بالا سوق می دهند قوی تر می باشند مگر آنکه امروز سطح حمایت ۱۳۳۳ با قدرت شکسته شود که در بخش تحلیل تکنیکال بالا بدان اشاره شد.

امروز در سشن ایالات متحده چند تن از اعضای بانک فدرال ایالات متحده (روزن گرین، بولارد و کاپلن) سخنرانی خواهد داشت و گزارشهای فصلی میزان درآمد سه بانک بزرگ آمریکا (جی پی مورگان، سیتی گروپ و ولزفارگو) بعد از بسته شدن بازار آمریکا اعلام خواهند شد.

شاخص مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا نیز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و امروز بار دیگر توجه اصلی معامله گران طلا به تحولات بازارهای سهام آمریکا و اخبار منتشره در خصوص میزان درآمد شرکتها و بانکها فعال در بازارهای مالی آمریکا خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا