تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۶۸۰۷ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت عبدی ۶۷۰۲ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۲۵۳ به ۶۵۳۲ تشکیل شده است و ساختار سه موجی قیمت مس از روند صعودی ۶۵۳۲ و همچنین کاهش شدید قیمت مس از سطح ۶۹۸۷ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) اشاره به وارونه یا معکوس شدن روند افزایشی دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت مس که در برخورد به سطح حمایت ۶۸۰۷ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در پایین سطح مقاومت ۶۸۹۲ به پایان خواهد رسید که این سطح کمی بالاتر از خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۲۵۳ می باشد و برای امروز کاهش قیمت مس به سطح ۶۷۹۰ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۶۸۰۷ می باشد و این در حالی است که در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۸۹۳ موجب تقویت قیمت مس به سطح ۶۹۷۷ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۳۱۷ را بشکند و تا سطوح مقاومت بعدی ۲۳۵۳ و ۲۳۸۸ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی ۵ قرار گرفته است که پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۹۷۷ می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از روند افزایشی ۱۹۷۷ به ۲۲۷۷ به تارگت افزایشی ۲۳۵۳ و ۲۳۸۸ اشاره دارند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

همانطور که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید خط روند افزایشی رسم شده از نقاط سقف موج ۱ و سقف موج ۳ اشاره به هدف افزایشی ۲۳۵۳ و ۲۳۸۸ برای قیمت آلومینیم آلیاژی دارد و این در حالی است که در حرکت نزولی در صورتیکه سطح حمایت ۲۲۷۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش کوتاه و محدود قیمت به نزدیکی سطح حمایت ۲۲۴۶ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن