تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۱۳۴۸ به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۳۵۵ افزایش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است. در حرکت اصلاحی نیز سطوح حمایت قیمت جهانی اونس طلا به ترتیب بر روی ۱۳۴۱ و ۱۳۳۳ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۳۲۱ قرار دارند و این موج از سه موج کوچک تشکیل شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود موج سوم یعنی موج c در حال پیشروی به سوی سطوح مقاومت ۱۳۴۸ و ۱۳۵۴ است و در این موج قادر است خود را تا سقف موج a یعنی موج ۱۳۶۵ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) بالا بکشاند. با این حال بهتر است هدف واقع بینانه افزایشی را در حدود سطح ۱۳۵۵ در نظر گرفت. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۳۴۱ موجب برگشت قیمت به نزدیکی سطح حمایت بعدی ۱۳۳۳ می شود.

از منظر تحلیل بنیادی نیروهای آمریکا ، انگلیس و فرانسه بامداد روز شنبه حملات هوایی ای را به مواضعی در سوریه انجام دادند که بزرگترین مداخله قدرت های غربی در سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور به شمار می رود و به باور ما نگرانی های ژئوپولیتیکی، قیمت جهانی طلا را برای این هفته بالا نگه خواهد داشت. اما در کوتاه مدت با توجه به ادامه دار نبودن این حملات، رشد قیمت جهانی طلا فعلا محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۴۸ بوده است.

نیروهای آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه مواضعی در سوریه را هدف قرار دادند. این بزرگترین دخالت قدرت های غربی در اوضاع سوریه علیه دولت بشار اسد به شمار می رود. جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا گفته این حملات ادامه نخواهد داشت، اما ترامپ گفته است اگر دولت بشار اسد بار دیگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، حملات بیشتری صورت خواهد گرفت.

با توجه به اینکه بازار جهانی طلا در شرایط فعلی که درگیری ها در سوریه بالا گرفته، تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در راه است و صحبت هایی از جنگ تجاری در میان است، یک محل سرمایه گذاری امن به شمار می رود، قیمت جهانی طلا در میان مدت با افزایش روبرو خواهد شد.

در خبری دیگر موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۸۶۵٫۸۸۹ تن رسید و براساس آنچه که مشخص شد معمولا افزایش میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد خرید مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با رشد قیمت جهانی اونس طلا دارد. امروز انتظار اعلام شاخص مهم خرده فروشی را از آمریکا داریم و اعلام افزایش این شاخص به نوعی نشاندهنده سلامت اقتصاد آمریکا می باشد و این مسئله برای کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا که اقتصادی بر پایه مصرف کننده دارند دو چندان است. پیش بینی می شود امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص خرده فروشی آمریکا در ماه مارس به میزان %۰٫۴ و شاخص خالص خرده فروشی به میزان %۰٫۲ رشد داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا