تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۶۶٫۰۵ دلار در هر بشکه کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۷٫۰۵ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۶۷٫۰۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ قرار داشت که شکسته شد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۶۶٫۰۵ کاهش خواهد یافت.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت نفت خام سبک آمریکا به روشنی دیده می شود در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۶٫۰۵ نیز شکسته شود زمینه را برای فرود بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح حمایت بعدی ۶۵٫۰۵ نیز فراهم می آورد.

باید توجه داشت از آنجایی که رالی افزایشی قیمت از سطح ۶۱٫۸۱ شارپی بوده است بعید است که این حرکت دوام زیادی داشته باشد و با توجه به واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI احتمال اینکه قیمت نفت خام سبک آمریکا در کوتاه مدت سقف خود را در سطح ۶۷٫۷۶ ساخته باشد زیاد است.

از این رو برای امروز باید منتظر کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطوح ۶۶٫۰۵ و ۶۵٫۰۵ باشیم و در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا در تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۷٫۲۷ خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) ناتوان بوده است و این بدان معناست که در چارت روزانه ممکن است قیمت آن مدتی را در پایین این سطح مقاومت سپری کند یا به سوی سطح حمایت ۶۴٫۳۵ اصلاح داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۱٫۳۳ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۷۰٫۲۴ کاهش یابد که این حرکت نزولی را ساخته شدن سقف موقت قیمت در حدود سطح ۷۳٫۰۹ در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده اند که این موج به عنوان سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۶۱٫۷۷ مشخص شده است.

از آنجایی که قیمت نفت برنت دریای شمال در شکست سطح مقاومت ۷۳٫۰۹ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل ۲۰۱۸) ناموفق بوده است این عدم توانایی به معنای ساخته شدن سقف موقت قیمت در حدود سطح ۷۳٫۰۹ می باشد. همچنین باید توجه داشت از آنجایی که رالی افزایشی قیمت از سطح ۶۶٫۸۶ شارپی بوده است بعید است که این حرکت دوام زیادی داشته باشد.

به همین خاطر برای امروز چنانچه سطح حمایت ۷۱٫۳۳ شکسته شود می تواند هم هدف نزولی ۷۰٫۲۴ و هم سقف دو قلوی کوچک در حوالی سطح ۷۳٫۰۹ را برای قیمت نفت برنت دریای شمال تایید نماید که این الگو به تارگت نزولی پایین تر یعنی حدود سطح ۶۹٫۰۰ اشاره دارد. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۷۳٫۰۹ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل ۲۰۱۸) و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت قیمت آن به سوی سطوح ۷۳٫۷۹ و ۷۴٫۷۲ دلار در هر بشکه خواهد شد.

از منظر تحلیل بنیادی در حالی که بعد از حمله بامداد شنبه کشورهای غربی به سوریه، بازارهای کالا معاملات این هفته را با احتیاط آغاز کرده اند و در شرایطی که تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا همچنان در حال افزایش است، پیش بینی می شود امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش مواجه بود.

بر اساس آمارهای موسسه بیکر هیوز، شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به ۱۳ آوریل ۷ سکوی حفاری نفتی را اضافه کردند و تعداد کل سکوهای فعال را به ۸۱۵ مورد رساندند که بیشترین تعداد از مارس ۲۰۱۵ تاکنون است و برای امروز بازار نفت از ناحیه افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا تحت فشارهای نزولی با تارگت های مشخص شده قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن