تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۶۷۰۲ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۸۰۷ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مس به روشنی دیده می شود این سطح حمایت ۶۸۰۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۲۵۳ به ۶۵۳۲ تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی مس بر روی ۶۷۰۲ دیده می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال روند نزولی قیمت مس از سطح ۷۲۳۵ هنوز پایدار است و این موضوع را عدم توانایی قیمت آن در تثبیت بالای خط روند نزولی رسم شده بعد از شکست در روز ۱۰ آوریل ۲۰۱۸ به وضوح نشان داده است و قیمت مس دوباره در روز ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ نتوانست خود را به بالای این خط روند برساند که نشاندهنده کاهشی بودن قیمت مس می باشد.

از این رو با توجه به ناتوانی قیمت مس در تثبیت بالای این خط روند و همچنین کاهش شارپی و تند قیمت از سطح ۶۹۸۷ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) این مساله به معنای واژگونی روند افزایشی آغاز شده از سطح ۶۵۳۲ می باشد. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۸۹۲ موجب تقویت قیمت مس به سوی سطح ۶۹۷۷ می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا پایین ترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۸ یعنی سطح ۲۲۰۲ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطوح مقاومت ۲۳۱۷ و ۲۳۵۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۱۹۷۷ به ۲۲۷۷ تشکیل شده اند و به باور ما این روند به پنج موج کوچک تر تقسیم شده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۳۴۰ (بالاترین سطح ۱۳ آوریل ۲۰۱۸) به معنای تکمیل شدن این چرخه است و واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) تاییدی در جهت خستگی این روند صعودی است. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح ۲۳۱۷ موجب افزایش جزئی و محدود قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۲۳۵۲ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن