تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۹۴۶ دلار در هر تن را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۹۹۹ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۶۷۷۲ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت مس دوباره به بالای خط روند کاهشی رسم شده رسیده است و این یک سیگنال فوق در جهت واژگون شدن روند نزولی آغاز شده قیمت از سطح ۷۲۵۳ می باشد.

بررسی امواج الیوت ویو نیز نشان می دهد که قیمت مس در موج افزایشی C در حال نوسان است و طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن این موج تارگت افزایشی ۷۰۵۳ را برای مس نشانه گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی مشخص شده است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست کامل و تثبیت کندل دو ساعت پایین سطح حمایت ۶۸۷۹ منجر به کاهش کوتاه و محدود قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۸۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن در این موج از سطح مقاومت ۲۳۸۸ با قدرت عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۴۳۲ صعود کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی مشخص شده است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند افزایشی ۱۹۷۷ به ۲۲۷۷ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) تشکیل شده اند. دیروز مومنتوم قدرتمند افزایشی دست کم در نظر گرفته شده بود و حالا با توجه به این حرکت افزایشی احتمال تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۲۵۰۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) وجود دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه نیز به تارگت افزایشی ۲۴۷۹ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی دیده می شود. لازم به ذکر است برای شروع حرکت نزولی لازم است که قیمت به پایین سطح حمایت ۲۳۵۲ کاهش یابد تا منجر به ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۲۳۱۷ دلار در هر تن شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن