تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۷٫۰۵ دلار در هر بشکه را بشکند و تا بالاترین سطح ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ یعنی ۶۷٫۷۶ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۷٫۰۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ تشکیل شده است و از منظر تحلیل تکنیکال این روند افزایشی قوی و شارپی نشاندهنده مومنتوم افزایشی می باشد.

حتی اگر هم سقف قیمت نفت خام سبک آمریکا در حوالی ۶۷٫۷۶ ساخته شده باشد ممکن است این الگو تبدیل به سقف دو قلو (double top) باشد و براساس این سناریو ممکن است قیمت آن دوباره سطح ۶۷٫۷۶ را تاچ کند که در چارت پایین دیده می شود.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۷٫۷۶ با قدرت شکسته شود موجب تایید استمرار روند صعودی به سوی سطح ۷۰٫۲۹ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۶٫۰۵ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۶۵٫۰۵ خواهد شد.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ به میزان ۱٫۰۴۷- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۱٫۷۵۸ میلیون بشکه به میزان ۶۲۵ هزار بشکه افزایش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۳٫۳۰۶ میلیون بشکه به میزان ۱٫۴۲۹- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) پیش بینی می شود قیمت آن بالاترین سطح ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ یعنی سطح ۷۳٫۰۹ را تاچ کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است و برای امروز روند حرکت آن را افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت امروز نیز ادامه داشته باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۶۶٫۶۹ هنوز تکمیل نشده است و این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۶۶٫۸۶ به ۷۳٫۰۹ اشاره به این موضوع دارد که موج چهارم یعنی موج ۴ به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۷۰٫۷۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) به پایان رسیده است و برای امروز قیمت آن در موج افزایشی ۵ قرار گرفته است که در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سقف موج ۳ یعنی سطح ۷۳٫۰۹ برخوردار است.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۷۱٫۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) رسیده است و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۷۵٫۶۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) صادر کرده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۷۱٫۶۲ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۰٫۷۱ می شود.

در نمودار بعدی بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح مقاومت را بر روی ۷۲٫۴۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد و چنانچه این سطح مقاومت شکسته شود زمینه را برای صعود بیشتر به سطوح ۷۳٫۰۹ و ۷۳٫۷۹ ایجاد خواهد کرد.

در حرکت نزولی در صورتیکه سطح حمایت ۷۱٫۳۳ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۰٫۲۴ دلار در هر بشکه می شود. با این حال امروز در آستانه ی اعلام گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا معامله گران هر کاری برای نگاه داشتن قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای سطوح حمایت روزانه انجام خواهند داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن