تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ دلار در هر بشکه مواجه شود و باید این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود تا سیگنال خرید جدیدی با تارگت ۷۰٫۲۹ صادر کند در غیر این صورت ممکن است برای عبور از این سطح مقاومت مقداری عقب نشینی کند و دوباره برای شکست سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ تلاش کند.

قیمت نفت خام سبک آمریکا بیشتر تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا و ادامه ریسک مختل شدن بخشی از عرضه به بازار به بالاترین نرخهای ۴۰ ماهه گذشته افزایش یافته است. از جمله این ریسک‌ها می‌توان به احتمال گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه، کاهش تولید ونزوئلا به دلیل بحران سیاسی و اقتصادی اشاره کرد.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن با پیکان مشخص شده است و همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ تشکیل شده است و این روند افزایشی ممکن است قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا سطح ۷۰٫۲۹ برساند.

با این حال از آنجایی که سطح مقاومت فیبوناچی ۶۹٫۱۴ مماس با خط روند افزایشی رسم شده از نقاط سقف موج های (۱) و (۳) است این احتمال وجود دارد که قیمت نفت خام سبک آمریکا مقداری در نزدیکی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ در نوسان باشد یا قبل از اینکه دوباره روند افزایشی به خود بگیرد کمی به نرخهای پایین آنهم صرفا جهت تجمیع انرژی برای شکست سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ اصلاح کوتاه داشته باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه تارگت افزایشی ۷۱٫۲۴ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) را نشان می دهد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۷٫۲۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) در چارت مربوطه مشخص کرده است.

از این رو برای امروز چنانچه به هر دلیلی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ کامل و با قدرت شکسته شود سیگنال خرید نفت خام سبک آمریکا با تارگت های به ترتیب سطوح ۷۰٫۲۹ و ۷۱٫۲۴ صادر خواهد کرد که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۷۴٫۰۰ مواجه شود و می بایست با قدرت از این سطح مقاومت عبور کند تا بتواند سیگنال خرید به سوی سطح ۷۴٫۶۲ صادر کند در غیر این صورت ممکن است پیش از شروع دوباره روند افزایشی کمی به نزدیکی سطح حمایت ۷۳٫۱۱ اصلاح کند.

همانطور که در چارت بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۱۹ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال ساختار موج روند صعودی طولانی از سطح ۶۱٫۷۷ به نظر می رسد که گیج کننده باشد و بدون در نظر گرفتن تعداد دقیق موج ، مقاومت ۷۴٫۰۰ به سادگی نمی تواند نادیده گرفته شود زیرا این سطح توسط خط روند افزایشی رسم شده از نقاط سقف موج های (۱) و (۳) نزدیکی سطح ۷۴٫۰۰ را تبدیل به مقاومت کرده است.

در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال سیگنال خرید به سوی سطح ۷۵٫۶۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) شده است که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱٫۳۷ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) در چارت مربوطه به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن