تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۷۰۸۳ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۷۱۵۵ صعود کند و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و الگوی پرچم (Pennant) در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۷۲۵۳ به ۶۵۳۲ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال رالی افزایشی قیمت مس بیشتر شبیه به یک الگوی پرچم است که این پترن تارگت افزایشی در حدود سطح ۷۲۵۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است.

هر چند برخورد قیمت مس به سطح مقاومت ۷۰۸۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی و نزولی شده است اما این حرکت کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۹۷۷ خواهد بود و در حرکت صعودی چنانچه امروز قیمت مس موفق به شکست سطح مقاومت ۷۰۸۲ شود سیگنال خرید با حد تارگت ۷۱۵۴ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۹۷۷ منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۸۹۲ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۶۱۷ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۶۸۸ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۱۹۷۷ به ۲۲۷۷ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج پنجم یعنی موج ۵ قرار گرفته است که از پنج موج کوچک تشکیل شده است و موج آخر یعنی موج v در حال افزایش قیمت آن به سوی سطح ۲۶۱۷ است و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت تایم فریم هفتگی تارگت ۲۸۰۳ (بالاترین سطح مه ۲۰۱۱) را نشانه گرفته است و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۵۴۶ شکسته شود سیگنال فروش به سوی سطح ۲۵۰۳ دلار در هر تن صادر خواهد کرد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی به وضوح مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن