تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در حدود سطح مقاومت ۷۰۴۰ دلار در هر تن پایان دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۶۹۲۵ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت ویو نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این روند افزایشی قیمت از سطح ۶۵۳۲ (پایین ترین سطح ۲۶ مارس ۲۰۱۸) تکمیل شده است و این حرکت را بررسی ساختار پنج موجی قیمت مس و کاهش شدید قیمت از سطح ۷۱۱۲ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۸) بیشتر تایید کرده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۶۶۲۱ به ۷۱۱۲ سطح حمایت قیمت مس را بر روی ۶۹۲۴ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است که موقتا مانع از کاهش شده و بعد از آن به تشکیل یک حرکت اصلاحی انجامیده است.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت مس از سطح ۷۱۱۲ به احتمال زیاد تا سطح ۶۸۶۶ امتداد داشته باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۶۵۳۲ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۰۴۰ با قدرت شکسته شود زمینه را برای رشد قیمت مس به سوی سطح ۷۱۱۲ ایجاد خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه خنثی و رنج ۲۴۳۴ و ۲۵۴۳ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن به وضوح مشخص گردد. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح خنثی و رنج هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۹۷۷ به ۲۷۱۸ تشکیل شده است و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۵۴۳ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به ترتیب به سطوح ۲۶۰۹ و ۲۶۶۶ خواهد شد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۴۳۴ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۲۳۴۷ می شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

از منظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد زیرا روند نزولی قیمت که از سطح ۲۷۱۸ شکل گرفته هنوز تکمیل نشده است و این روند در سه موج صورت گرفته است که تا کنون موج اول یعنی موج A آن کامل شده است و هم اکنون در موج دوم یعنی موج B قرار دارد که این موج ممکن است در نزدیکی سطح مقاومت ۲۵۴۳ تکمیل شود و بعد از آن موج سوم یعنی موج نزولی C شروع شود و قیمت آلومینیم آلیاژی را به نرخهای پایین سطح ۲۴۳۴ دلار در هر تن بکشاند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن