تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۷۰٫۲۹ افزایش یابد و خریداران را تا این سطح وارد بازار کند که این موضوع را تکمیل شدن موج نزولی ۴ در سطح حمایت ۶۷٫۰۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت ۶۹٫۱۴ و ۷۰٫۲۹ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ تشکیل شده اند.

رالی افزایشی شارپی دیروز از سطح ۶۷٫۱۴ به معنای امتداد حرکت افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۷۰٫۲۹ است و بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که این روند در موج پنجم یعنی موج افزایشی ۵ در حال افزایش قیمت نفت آمریکا است. 

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم روزانه نیز از تثبیت کامل قیمت در بالای سطح مقاومت پیشین ۶۷٫۲۷ که حالا این سطح تبدیل به حمایت شده است خبر می دهد و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی دیده می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا در چارت تایم فریم روزانه سیگنال خرید به سوی سطح ۷۱٫۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) صادر کرده است. لازم به ذکر است برای احیای حرکت نزولی می بایست قیمت آن به پایین سطح حمایت ۶۸٫۲۹ کاهش یابد و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود تا بتواند به سوی سطح حمایت ۶۷٫۰۵ نزول کند در غیر این صورت برای امروز پیش بینی می شود تحولات تکنیکال موجب تسریع در روند افزایشی و صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۷۰٫۲۹ گردد.

باید توجه داشت قیمت نفت خام سبک آمریکا هم اکنون به بالاترین رقم خود در طی ۳ سال گذشته رسیده که نشان دهنده نگرانی در خصوص تنش های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه است و خاورمیانه منبع تامین تقریبا نیمی از نفت جهان به شمار می رود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ تا سطح مقاومت بعدی ۷۶٫۳۴ افزایش یابد و خریداران را تا این سطح وارد بازار کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم سی دقیقه بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت ۷۵٫۴۵ و ۷۶٫۳۴ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۱۹ قرار دارند. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. حرکت شارپی افزایشی دیروز قیمت نفت برنت دریای شمال سیگنالی در جهت استمرار روند صعودی و گسترش این روند در موج افزایشی ۵ می باشد که این پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۶٫۶۹ است. باید توجه داشت که موفقیت قیمت نفت برنت دریای شمال برای تثبیت در بالای سطح ۷۴٫۶۲ می تواند شروع مجددی برای حرکت افزایشی باشد.

در نمودار بعدی ، برای امروز روند احتمالی حرکت آتی افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به ترتیب سطوح ۷۵٫۴۵ و ۷۶٫۳۴ دلار در هر بشکه (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و  ۲۱۴٫۶ درصدی) به وضوح مشخص شده است.

از منظر تحلیل بنیادی نیز قیمت‌ نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال همچنان رو به افزایش هستند و این احتمال که کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت چون روسیه توافق بر سر کاهش تولید نفت را ادامه دهند که این موجب تقویت بیشتر قیمت نفت شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن