تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۷٫۰۵ دلار در هر بشکه سقوط کند و بعد از آن احتمال شکست این سطح حمایت و کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۶۶٫۰۵ وجود دارد که این حرکت نزولی را تشکیل سقف دو قلو در حوالی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح ۶۷٫۰۵ و ۶۶٫۰۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ تشکیل شده اند و در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دو بار در تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ ناموفق بوده است که این عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای این سطح مقاومت باعث تشکیل سقف دو قلو و ورود فروشندگان به بازار است.

برای تایید این سقف دو قلو لازم است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در معاملات امروز به پایین سطح ۶۷٫۰۵ کاهش یابد که بعد از آن می تواند به ترتیب تارگت های نزولی ۶۶٫۰۵ و ۶۵٫۰۵ را نشانه بگیرد. از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو ، چرخه پنج موجی کوچک قیمت که از سطح ۵۸٫۰۷ آغاز گردیده است در حوالی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ تکمیل شده است و پیش بینی می شود این چرخه عمیقا به نرخهای پایین تغییر یابد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۶۸٫۲۹ و ۶۹٫۱۴ تشکیل شده اند.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲۰ آوریل ۲۰۱۸ به میزان ۱٫۰۹۹+ میلیون بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۱٫۰۴۷- میلیون بشکه به میزان ۲٫۰۰۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد که این خبر نیز منجر به کاهش قیمت نفت در بازار شده است.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱٫۰۷۱- میلیون بشکه به میزان ۲٫۰۴۳- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۳٫۱۱ و ۷۲٫۳۹ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود چرخه پنج موجی که از سطح ۶۶٫۸۶ آغاز شده بود در حوالی سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ تکمیل شده است و نیمه دوم این چرخه یک مثلث پیشرو مورب یا در اصطلاح گوه افزایشی است. واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نیز اشاره به پایان افزایش قیمت دارد.

تحلیل تکنیکال نفت برنت دریای شمال در نمودار ساعتی مکمل سیگنال های نزولی در نمودار روزانه است و طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن قیمت نفت برنت در نمودار روزانه پس از برخورد به سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ و عدم توانایی در شکست آن با کاهش مواجه شده است و در نزدیکی همین سطح موج بزرگ (C) به پیک و سقف خود رسیده است. این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ محسوب می شود.

تکمیل شدن این موج بزرگ افزایشی (C) به معنای پایان یافتن رالی افزایشی از سطح ۲۷٫۱۰ است و به باور ما یک حرکت اصلاحی نزولی عمیق ممکن است از همین حالا شروع شده باشد که می تواند بخش بزرگی از افزایشی که از سطح ۴۴٫۳۵ بدست آورده بود از دست دهد و به نرخهای پایین برگردد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطوح مقاومت قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب بر روی ۷۴٫۶۲ و ۷۵٫۴۵ دلار در هر بشکه تشکیل شده اند که مانع از هر گونه حرکت افزایشی خواهند شد. از منظر تحلیل بنیادی افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و رشد میزان تولید نفت این کشور، روند افزایش متوالی قیمت نفت در طی روزهای اخیر را متوقف کرده است و بر اساس گزارش جدید موسسه نفت آمریکا (API)، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ آوریل ۲۰۱۸ با ۱٫۱ میلیون بشکه افزایش به ۴۲۹٫۱ میلیون بشکه رسیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن