تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن در پایین سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ دلار در هر بشکه به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود خاتمه دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۶۷٫۰۵ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو در نمودار زیر نشان داده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ قرار دارند و قیمت نفت خام سبک آمریکا دو مرتبه در شکست و تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ ناموفق بوده است و پیش بینی می شود در تلاش کنونی نیز بار دیگر ناکام بماند.

الگوی کاهشی از سطح ۶۹٫۵۶ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۸) بیشتر شبیه به یک الگوی سقف دو قلو است و از آنجایی که قیمت آن دوباره به این سطح نزدیک شده است احتمال اینکه این الگو تبدیل به الگوی سقف سه قلو نیز شود وجود دارد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۶۷٫۰۵ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۵٫۰۵ خواهد شد. از منظر تحلیل تکنیکال امکان بازگشت دوباره قیمت از این ناحیه مقاومتی به سوی سطح ۶۷٫۰۵ وجود دارد و بررسی رفتار قیمت نفت خام سبک آمریکا در روزهای آتی در این باند مقاومت لازم است و نکته مهم در نمودار امکان مکث و توقف قیمت در این ناحیه مقاومت ۶۹٫۱۴ است.

در چارت پایین نقاط مهم قیمت نفت خام سبک آمریکا در نمودار تایم فریم یک ساعته بر روی شکل به وضوح نشان داده شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ را لمس کند که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۷۳٫۱۱ نشان داده است و این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۱۹ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت بعدی چرخه پنج موجی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۶۶٫۸۶ در سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ تکمیل شده است که این را ساختار قیمتی و مثلث مورب پیشرو تایید کرده است. از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نشان می دهد که افزایش کنونی قیمت نفت برنت دریای شمال که از سطح ۷۳٫۱۷ شروع شده ممکن است در نزدیکی سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ متوقف شود.

از منظر تحلیل تکنیکال سطح ۷۵٫۴۵ توسط مقاومت دیگری در نرخ ۷۵٫۶۲ این ناحیه را تبدیل به مقاومت مهمی برای نفت برنت کرده است که این سطح در چارت روزانه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی بزرگ (C) تشکیل شده است.

برای امروز محتمل ترین سناریوی موجود تشکیل سقف دو قلوی کوچک نفت برنت دریای شمال در حوالی سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ دلار در هر بشکه و بعد از آن کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال می باشد.  در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن