تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که دیشب اشاره کردیم بیانیه پایانی نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) لحن جالب توجهی داشت اما در مجموع به صراحت در خصوص قطع کمکهای مالی هیچ موضع گیری نکرد

اگر دقت بفرمایید در این چند روز گذشته بازار جهانی طلا فقط دست بازیگران کوتاه مدت است یعنی در نزدیکی ۱۳۰۸ می خرند و در منطقه نزدیکی ۱۳۴۰ می فروشند و برای همین قیمت فعلا روند خنثی را بین این سطوح تجربه می کند و هنوز هم این امکان وجود دارد و به باور ما تا زمانیکه حرکت جدید آغاز شود، انتظار می رود قیمت مابین نرخهای ۱۳۰۸ و ۱۳۴۰ در نوسان خنثی باقی بماند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۱۸۰٫۷۱ ( پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن) به سطح ۱۳۴۷٫۶۹ ( بالاترین سطح روز ۲۳ جولای) قرار گرفته است و رفتار قیمت اونس طلا در اطراف این سطح حمایت نشان می دهد که نزول اخیر قیمت از ۱۳۴۷٫۶۹ مخالف حرکت افزایشی قبلی از سطح ۱۱۸۰٫۷۱ می باشد.

بررسی امواج الیوت نیز موئد این نظر است که تحولات اخیر قیمت در سه موجA , B , C  شکل گرفته است که موج اول در سطح ۱۳۰۵٫۳۰ ( پایین ترین سطح روز گذشته ) تکمیل شده است و موج B نیز احتمالا در همان اطراف سطح ۱۳۳۷ پایان یافته و در موج C احتمال اینکه دوباره قیمت سطح حمایت ۱۳۰۸ را لمس کند نیز وجود دارد.

فردا مهمترین خبر از ایالات متحده اعلام میزان مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) می باشد .  برای ماه جولای انتظار داریم تا این عدد به ۱۸۵۰۰۰+ برسد که حد متوسطی است و اگر بازار عددی بالاتر از این را ببیند اونس طلا ضربه ای دیگر خواهد خورد و حتی ممکن است به زیر ۱۳۰۵ و ۱۳۰۰ کاهش یابد و تا نرخ ۱۲۸۳ قیمت را پایین بکشاند و آن وقت می توان سقف قیمت را در همان منطقه نزدیکی ۱۳۴۰ و ۱۳۴۷ در نظر گرفت.

اما در صورتی که فردا عدد نهایی پایین از حد انتظارات اعلام شود شاید بتوان منطقه نزدیکی ۱۳۰۵ و ۱۳۰۰ را کف قیمت برای اونس طلا دانست و آن وقت منتظر شکسته شدن سطح ۱۳۴۷ و صعود قیمت به سوی منطقه ۱۳۶۰ و ۱۳۸۰ بود .

بنابراین قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد . سکوت این چند هفته بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند در معاملات فردا را تقویت می کند.

نمودار روند تغییرات ۳۰ دقیقه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا