تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح خنثی و رنج مابین ۶۹۲۴ و ۶۹۹۶ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این روند خنثی و رنج بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۶۶۲۱ به ۷۱۱۲ تشکیل شده است. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۹۹۶ با قدرت شکسته شود باعث صدور سیگنال خرید و افزایش آن به سوی سطح ۷۰۴۰ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۶۹۲۴ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۸۶۶ خواهد شد.

از منظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت مس را نشان می دهد و این طور به نظر می رسد که موج اصلاحی نزولی از سطح ۷۱۱۲ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۸) هنوز تکمیل نشده و در قالب سه موج شکل گرفته است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود فروشندگان از نزدیکی سطح مقاومت ۷۰۴۰ در سومین موج یعنی موج c در حال تلاش برای پایین کشاندن قیمت مس هستند که در این موج از پتانسیل زیادی برای کاهش به سوی سطح ۶۸۶۶ برخوردار است که این سطح در کف موج a به وضوح مشخص گردیده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۲۳۴۷ بالا بیاید و با افزایش قیمت روبرو شود که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۲۲۶۰ در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۱۹۷۷ به ۲۷۱۸ تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۲۳۴۸ دیده می شود.

همچنین در چارت بعدی به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۲۷۱۸ رسیده است و این شکست خط روند به معنای معکوس شدن روند می باشد که می تواند تارگت افزایشی ۲۳۴۷ را نمایان سازد.

با این حال از نگاه تحلیل تکنیکال خریداران آلومینیم آلیاژی نباید زیاد نسبت استمرار این حرکت افزایشی امیدوار باشند زیرا این احتمال وجود دارد که این حرکت اصلاحی که از سطح ۲۱۹۵ شروع شده است در حوالی سطح مقاومت ۲۳۴۷ پایان یابد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۲۲۶۰ منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۲۱۹۵ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۲۳۴۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب صدور سیگنال خرید قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۴۳۴ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن