تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن از نرخهای فعلی سطح حمایت ۶۷٫۰۵ دلار در هر بشکه را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۶۶٫۰۵ کاهش یابد که این موضوع را سقف دو قلو ساخته شده در حدود سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۶۱٫۸۱ تشکیل شده اند و این روند در قالب پنج موج شکل گرفته است که موج پنجم در حوالی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ به پایان رسیده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود سقف موج ۳ و سقف موج ۵ بسیار نزدیک به هم هستند و این به معنای سقف دو قلو می باشد و از این رو شانس ریزش قیمت به زیر سطح ۶۷٫۰۵ زیاد است که در صورت تحقق می تواند تارگت نزولی ۶۵٫۰۵ را نمایان سازد.

بنابراین برای امروز تثبیت قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین سطح مقاومت ۶۸٫۲۹ می تواند زمینه ی کاهش قیمت آن به نرخ ۶۷٫۰۵ و بعد از آن سطوح ۶۶٫۰۵ و ۶۵٫۰۵ را فراهم سازد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸٫۲۹ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش اندک و محدود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ می شود.

افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نشان دهنده افزایش بیشتر تولید نفت این کشور در آینده نزدیک دارد که این مساله منجر به کاهش قیمت نفت شده است. براساس گزارش بیکر هیوز شرکت های حفاری آمریکایی در طی هفته منتهی به ۲۷ آوریل تعداد ۵ سکو به سکوهای حفاری نفتی خود اضافه کرده اند و کل سکوهایشان را به ۸۲۵ مورد رسانده اند که بالاترین رقم از ماه مارس ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می رود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۷۳٫۱۱ را لمس کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۱۹ قرار دارد و این روند به احتمال زیاد در سطح ۷۵٫۴۷ (بالاترین سطح ۲۴ آوریل ۲۰۱۸) به پیک و سقف رسیده است و چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۶۶٫۸۶ نیز در همین سطح تکمیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی که از سطح ۷۵٫۴۷ شروع شده است در قالب سه موج شکل گرفته است که تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و هم اکنون قیمت آن در موج نزولی c قرار گرفته است که پیش بینی می شود امروز قیمت نفت برنت دریای شمال در این موج خود را تا حدود سطح ۷۳٫۱۱ پایین بکشاند. در حال حاضر، تا زمانی که قیمت نفت برنت دریای شمال در پایین سطح ۷۵٫۴۵ قرار دارد، حرکت نزولی ادامه خواهد یافت.

در چارت روزانه نیز کاملا مشخص است که قیمت آن با سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ مواجه شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج بزرگ (C) قرار دارد. از این رو برای این هفته احتمال فرود قیمت آن به سوی سطح ۷۱٫۳۷ وجود دارد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود موجب رشد قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۷۶٫۳۴ و ۷۶٫۹۰ دلار در هر بشکه خواهد شد که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن