تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۱۰ به سقوط قیمت تا نرخ ۱۳۰۱ بیانجامد و براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود دیروز قیمت آن بعد از لمس سطح حمایت ۱۳۱۰ که مماس با کف کانال نزولی نیز می باشد مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۲۰ اصلاح کرد اما در زمان نگارش این گزارش مجدد در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۳۱۰ می باشد.

برای امروز سطح مقاومت بر روی ۱۳۱۶ و در ادامه سطح ۱۳۲۶ مقاومت های مستحکمی بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی بوجود آورده اند. با توجه به تعطیلی بازارهای آسیا و اروپا حجم کم نقدینگی و نوسانات پایین در طی ۲۴ ساعته گذشته موجب شده است تا قیمت در روندی خنثی بین سطوح ۱۳۱۰ و ۱۳۱۶ به حرکت خود ادامه دهد.

سیگنالهای نزولی، سقوط قیمت تا نرخ های ۱۳۱۰ و ۱۳۰۱ را نشان می دهند و با عبور قیمت از این سطح حمایت ۱۳۱۰ هدف نزولی بعدی در نرخ ۱۳۰۱ نمایان خواهد بود. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت ۱۳۱۶ و ۱۳۲۶ سدّ راه ادامه حرکت صعودی خواهند بود.

عدم توانایی برای تثبیت بالای سطوح مقاومت اشاره شده نشانه ای از استمرار روند نزولی بوده و زمینه را برای کاهش تا سطوح حمایت ۱۳۱۰ و ۱۳۰۱ هموار خواهد کرد. با این حال انتظار می رود، در صورت عدم توانایی در شکست سطح حمایت ۱۳۱۰ حرکت اصلاحی کوتاهی انجام شود و پس از آن، قیمت جهانی اونس طلا در روند نزولی برای عبور از سطح حمایت ۱۳۱۰ با تارگت ۱۳۰۱ تلاش کند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

حجم کم نقدینگی و نوسانات پایین در بازارهای امروز صبح به دلیل تعطیلی روز گارگر در اکثر بازارهای آسیایی موجب شده است تا قیمت جهانی طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۳۱۰ و ۱۳۱۶ به حرکت خود ادامه دهد و از روز گذشته بیش از ۱۰۰ کشور جهان به مناسب روز جهانی کارگر همچنان در تعطیلات هستند.

با نزدیک شدن به مهلت اول ماه مه برای معافیت متحدان آمریکا از تعرفه‌های این کشور برای واردات فولاد و آلومینیوم،کاخ سفید موافقت خود را با تمدید دوره معافیت موقت کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا از تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم برای یک ماهه دیگر اعلام کرد که این خبر نیز موجب کاهش قیمت جهانی طلا به سوی سطح حمایت ۱۳۱۰ شده است و برای امروز باید منتظر ماند و دید موفق به شکست این سطح می شود یا خیر..

از سوی دیگر معامله گران در انتظارات جلسه بانک مرکزی آمریکا و انتشار بیانیه آن در روز چهارشنبه هستند و از آنجاییکه فردا بانک فدرال ایالات متحده، نشست کمیته سیاستگذاری پولی (FOMC) را برگزار می کند، انتظار داریم با توجه به احتمال اتخاذ لحن تند بانک فدرال، قیمت جهانی طلا با شکست سطح حمایت ۱۳۱۰ کاهش بیشتری تا سطح ۱۳۰۱ تجربه کند. مهمترین رویداد خبری امروز، اعلام موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) است و پیش بینی می شود رشد آن در ماه آوریل از رقم قبلی ۵۹٫۳ به ۵۸٫۶ کاهش یابد.

اخبار متعددی که از فردا در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت جهانی اونس طلا را فراهم آورد. در این میان بی شک اخبار آمریکا مخصوصا جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) در روز جمعه توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

روز چهارشنبه بعد از انتشار بیانیه مهم بانک مرکزی آمریکا ، مطابق همیشه اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و از آنجاییکه این امر رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحده  داشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازار جهانی طلا  بشمار می رود.

همانطور که هفته گذشته گفته شد افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران و در صورت شکست سطح حمایت ۱۳۱۰ و تثبیت قیمت در پایین این سطح منجر به افت قیمت آن تا سطح ۱۳۰۱ می گردد. لازم به ذکر است اعلام تمایل آمریکا برای مذاکره در مورد تنش تجاری با چین پایین این هفته و گرایش سرمایه گذاران به بازارهای پر ریسک تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت ۱۳۲۰ (بالاترین سطح دیروز) و سطح مقاومت ۱۳۲۶ تثبیت شده است موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا