تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن همچنان مابین نرخهای ۶۸٫۲۹ و ۶۹٫۱۴ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

دیروز بعد از نزدیک شدن به سطح حمایت ۶۷٫۰۵ قیمت آن در واکنش به تحولات بنیادی تا سطح ۶۹٫۳۵ پیش رفت اما به رغم حرکت اصلاحی افزایشی همچنان حرکت در روندی خنثی باقی مانده است. خصوصاً با توجه به اینکه بر روی نمودار یک ساعته الگوی سقف سه قلو در نزدیکی سطح ۶۹٫۱۴ تشکیل شده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این روند خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند افزایشی ۶۱٫۸۱ (پایین ترین سطح ۶ آوریل ۲۰۱۸) قرار دارند. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد.

با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با توجه به تعطیلی بسیاری از بازارها از جمله چین در بازارهای آسیا حجم معاملات امروز پایین است و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا مشخص شود. فردا آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا اعلام خواهد شد و بانک مرکزی آمریکا نیز تشکیل جلسه خواهد داد.

هرچند انتظار نمی رود بانک فدرال رزرو آمریکا در متن بیانیه فردا تغییری در نرخ بهره صورت دهد، اما فعالان بازار به دقت در حال رصد تحولات نشست دو روزه بانک فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی از افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه ژوئن به دست بیاورند.

بنابراین برای امروز در صورتیکه در واکنش به حرکت شارپی افزایشی دیروز حرکت صعودی پرقدرت به بالای سطح ۶۹٫۳۵ ادامه یابد، می توان به انتظار صعود تا سطح ۷۰٫۰۰ و پس از آن ۷۰٫۲۹ بود و از سوی دیگر چنانکه حرکت نزولی به پایین سطح ۶۸٫۲۹ ادامه یابد می توان به انتظار کاهش و برگشت قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۶۸٫۰۰ و ۶۷٫۶۵ بود. باید منتظر ماند تا واکنش بازار را شاهد باشیم.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) پیش بینی می شود قیمت آن همچنان مابین نرخهای ۷۴٫۶۲ و ۷۵٫۴۵ در نوسان باشد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

دیروز بعد از نزدیک شدن به سطح حمایت ۷۲٫۳۹ قیمت آن در واکنش به تحولات بنیادی تا سطح ۷۵٫۶۰ پیش رفت اما به رغم حرکت اصلاحی افزایشی همچنان حرکت در روندی خنثی مابین ۷۴٫۶۲ و ۷۵٫۴۵ باقی مانده است. خصوصاً با توجه به اینکه بر روی نمودار یک ساعته الگوی سقف دو قلو در نزدیکی سطح ۷۵٫۴۵ تشکیل شده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این روند خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی از روند افزایشی ۶۳٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲ مارس ۲۰۱۸) قرار دارند که مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با توجه به تعطیلی بسیاری از بازارها از جمله چین در بازارهای آسیا حجم معاملات امروز پایین است و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص شود.

فردا آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا اعلام خواهد شد و بانک مرکزی آمریکا (FOMC) نیز تشکیل جلسه خواهد داد. هرچند انتظار نمی رود بانک فدرال رزرو آمریکا در متن بیانیه فردا تغییری در نرخ بهره صورت دهد، اما فعالان بازار به دقت در حال رصد تحولات نشست دو روزه بانک فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی از افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه ژوئن به دست بیاورند.

بنابراین برای امروز در صورتیکه در واکنش به حرکت شارپی افزایشی دیروز حرکت صعودی پرقدرت به بالای سطح ۷۵٫۶۰ ادامه یابد، می توان به انتظار صعود تا سطح ۷۶٫۰۰ و پس از آن ۷۶٫۳۴ بود و از سوی دیگر چنانکه حرکت نزولی به پایین سطح ۷۴٫۰۰ ادامه یابد می توان به انتظار کاهش و برگشت قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب به سطوح ۷۳٫۴۵ و ۷۳٫۱۱ دلار در هر بشکه بود. باید منتظر ماند تا واکنش بازار را شاهد باشیم. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن