تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۶۷۷۸ دلار در هر تن مورد حمایت قرار گیرد و مقداری اصلاح کند و بعد از آن دوباره سیگنال فروش صادر کند و به سوی سطح ۶۷۳۶ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۷۷۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج نزولی c از سطح ۷۰۵۰ تشکیل شده است و این موج هنوز تکمیل نشده است و به باور ما از پتانسیل زیادی برای کاهش تا سطح ۶۵۳۲ (پایین ترین سطح ۲۶ مارس ۲۰۱۸) برخوردار است که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه نشان داده است.

همانطور که در چارت مربوطه مشاهده می فرمائید قیمت جهانی مس به پایین سطح حمایت ۶۸۷۵ کاهش یافته است و در حال ریزش به سوی سطح حمایت بعدی ۶۶۰۵ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۴۶۲ به ۷۳۱۲ قرار گرفته است.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت جهانی مس بر روی ۶۸۳۰ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به ترتیب به سطوح ۶۸۵۵ و ۶۸۹۳ خواهد شد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی وجود دارند.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۱۶۶ را لمس کند و این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت در برخورد به این سطح در نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۸۹ به وضوح در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی به روشنی مشخص است این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۵۳۴ در چارت پایین قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با توجه به اینکه این موج تا خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی امتداد داشته است از این رو احتمال فرود بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۲۰۹۰ و ۲۰۱۵ وجود دارد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. لازم به ذکر است برای امروز تنها در صورت شکست سطح مقاومت ۲۲۵۷ می بایست منتظر افزایش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطوح ۲۲۸۹ و ۲۳۳۶ دلار در هر تن باشیم که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن