تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

دیروز قیمت نفت خام موفق به شکست سطح ۱۰۲٫۶۰ نشد و پس اعلام چند آمار مثبت اقتصادی از آمریکا و همچنین تاکید بانک فدرال بر لزوم ادامه خرید اوراق قرضه موجب برگشت و اصلاح قیمت به بالای سطح ۱۰۵٫۰۰ دلار/ بشکه شد و برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند به بالای ۱۰۶٫۰۰ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صعود کند به ترتیب تا نرخهای ۱۰۶٫۷۸ و ۱۰۷٫۷۵ افزایش یابد که این اهداف را بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد.

سطوح فیبوناچی در واقع یکی از ابزارهای رایج در تحلیل تکنیکال محسوب می شوند و معامله گران اغلب از این سطوح فیبوناچی برای پیش بینی زمان احتمالی بازگشت قیمت ها و تخمین هدف های قیمتی استفاده می کنند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

این حرکت برگشتی تا کنون توانسته است که به نزدیکی سطح ۱۰۶٫۰۰ برسد و با توجه به قدرت حرکت افزایشی دیروز احتمال آن می رود که قیمت به سطوح فیب ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی دست یابد. نظریه دیگر آن است که روند افزایشی قبلی مجدد احیا شده است که برگشت سریع قیمت از اطراف سطح حمایت ۱۰۲٫۹۶ ( فیب ۳۸٫۲ درصدی از ۹۲٫۶۷ به ۱۰۹٫۳۲) این موضوع را نشان می دهد.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی نرخ ۱۰۵٫۰۰ قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۵٫۰۰ موجب کاهش دوباره قیمت به ۱۰۴ می شود در غیر این صورت ممکن است با عبور قیمت از سطح ۱۰۶٫۰۰ قیمت نفت خام به ترتیب تا سطوح ۱۰۶٫۷۸ و ۱۰۷٫۷۵ دلار/بشکه افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام 

برای معاملات امروز پیش بینی می کنیم که قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۱۰۸٫۷۸ دلار/ بشکه اصلاح و برگشت داشته باشد زیرا قدرت حرکت افزایشی که از روز گذشته بدست آورده هنوز به پایان نرسیده است.

در نمودار زیر تصویر یک شادوی بزرگ چکش را در نمودار روزانه شمعی می بینید و همانطور که می دانیم الگوی Hammer (چکش) معمولا در انتهای یک روند نزولی تشکیل می شود و از خصوصیات این الگو سایه پایینی بلند، سایه بالایی کوتاه (وجود نداشتن سایه بالایی) و بدنه ای حداکثر یک دوم سایه پایینی می باشد.

در این الگو رنگ بدنه تفاوتی ندارد اما بدنه صعودی (سفید) قدرت بیشتر این الگو را برای بازگشت روند نشان می دهد و این پترن یک الگوی افزایشی است و براساس تحلیل سطوح فیبوناچی به احتمال زیاد برای امروز شاهد برگشت و افزایش قیمت لااقل تا سطح ۱۰۸٫۷۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهیم بود و چنانچه قیمت بتواند به بالای این سطح برسد موجب صعود تا ۱۰۹٫۷۲ دلار/ بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت