تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۷٫۰۵ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۶٫۰۵ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی سقف سه قلو در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که نمودار مربوط به قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت ۶۷٫۰۵ و ۶۶٫۰۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا سه مرتبه در شکست و تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ ناکام مانده است که همین به شکل گیری یک سقف سه قلو در حوالی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ انجامیده است که در چارت پایین مشاهده می شود.

از آنجایی که قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح حمایت ۶۷٫۰۵ رسیده است می توان چنین نتیجه گرفت که این الگوی سقف سه قلو کم و بیش تایید گردیده است و این می تواند با صدور سیگنال فروش تارگت نزولی در حدود سطح ۶۵٫۰۵ را برای قیمت نفت آمریکا نشانه بگیرد.

در چارت تایم فریم روزانه پایین نیز به وضوح مشخص است که چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۴۲٫۰۵ تکمیل شده است و موج عمیق نزولی از هم اکنون آغاز گردیده است که می تواند قیمت را تا کف موج چهارم (۴) در حدود سطح ۵۸٫۰۷ پایین بکشاند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸٫۲۹ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت نفت خام سبک آمریکا به نزدیکی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ در چارت تایم فریم یک ساعته می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۱٫۶۶ و ۷۰٫۷۷ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سقف دو قلو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. همانگونه که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۱۹ تشکیل شده اند. بخشی از این روند از سطح ۶۶٫۶۹ شامل پنج موج می باشد بطوریکه موج ۳ و موج ۵ در حوالی سطح مقاومت ۷۵٫۴۷ (بالاترین سطح ۲۴ آوریل ۲۰۱۸) به پیک و سقف خود رسیده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سقف دو قلو در حوالی این سطح کم و بیش تایید شده است و می تواند تارگت نزولی ۷۰٫۷۷ را نشانه بگیرد با این حال بهتر است هدف نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۷۱٫۶۶ در نظر گرفت. در چارت روزانه پس از آنکه قیمت نفت برنت دریای شمال نتوانست به بالای سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ برسد سیگنال فروش صادر کرده است و این سطح براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی بزرگ (C) قرار دارد.

به باور ما این موج در نزدیکی همین سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ یعنی همان سطح ۷۵٫۴۷ به پایان رسیده است و حرکت اصلاحی نزولی فعلی می تواند برای مدتی قیمت نفت برنت دریای شمال را به نرخهای پایین هدایت کند. طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج (C) تارگت نزولی در حدود سطوح ۶۳٫۵۸ و ۵۹٫۹۱ دلار در هر بشکه مشخص شده است و این سطوح می تواند در ماههای آینده برای قیمت نفت برنت دریای شمال لمس شود.

از نظر تحلیل بنیادی نیز بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می ‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ به میزان ۳٫۴۲۷+ میلیون بشکه افزایش داشته است و بالاتر از رقم قبلی ۱٫۰۹۹+ میلیون بشکه بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۲٫۱۷۰+ میلیون بشکه به میزان ۷۳۹+ هزار بشکه افزایش داشته باشد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن