تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح حمایت ۶۷۹۴ دلار در هر تن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۷۳۴ کاهش یابد و این حرکت را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۶۷۱۰ در سطح مقاومت ۶۸۵۴ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c از سطح ۷۰۴۸ تشکیل شده است. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه نشان می دهد که حرکت اصلاحی صرفا یک موج پول بک به سوی سطح مقاومت ۶۸۷۵ بوده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۴۶۲ به ۷۳۱۲ قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۸۵۴ با قدرت شکسته شود موجب تایید الگوی سر و شانه معکوس می شود که می تواند تارگت افزایشی ۷۰۰۰ را برای مس نمایان سازد. بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در سایر تحولات امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به سوی سطح مقاومت ۲۳۸۲ اصلاح کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۲۳۰۳ در چارت بعدی به وضوح نشان داده است و براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۲۷۱۸ به ۲۱۷۵ قرار داشت که شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۲۳۰۳ دیده می شود.

از ددیگاه تحلیل تکنیکال و فنی از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی در تلاش اخیر خود به سختی توانسته که از سطح مقاومت ۲۳۰۳ عبور کند این احتمال قویا وجود دارد که در حرکت افزایشی امروز خود نتواند در تلاش اول از سطح مقاومت ۲۳۸۲ عبور کند که این سطح مقاومت قوی در معاملات امروز محسوب می شود.

این عدم توانایی قیمت آلومینیم آلیاژی در عبور از سطح مقاومت ۲۳۸۲ می تواند منجر به تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح ۲۳۰۳ شود و در حرکت نزولی کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۲۸۷ تاییدی در جهت شکست غلط سطح مقاومت ۲۳۰۳ می باشد که می تواند منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت ۲۲۵۴ دلار در هر تن شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن