تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود بسته به اینکه خبر امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) کمتر از حد پیش بینی های بازار (۱۹۲۰۰۰) و شاخص ماهیانه درآمدزایی حقوق و دستمزدهای آن کمتر از حد انتظارت بازار (%۰٫۲) اعلام شود می تواند در صورت شکست سطح مقاومت ۱۳۱۶ به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۳۲۶ اصلاح کند که این سطح مماس با سقف کانال نزولی رسم شده می باشد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال رسم شده در چارت پایین نشان داده است.

لازم به ذکر است امروز در صورتیکه آمارهای اشتغال و درآمدزایی حقوق و دستمزدهای آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند و در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱۳۰۱ با قدرت شکسته شود می تواند با تایید الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح مقاومت ۱۳۶۶ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۲۸۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) شود و در میان تارگت نزولی ۱۲۳۵ را مشخص سازد.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا در حوالی سطح ۱۳۰۱ (خط فیبوناچی پروجکشن از موج نزولی C) مورد حمایت قرار گرفته است که در واقع این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) به این سو می باشد.

حرکت اصلاحی کنونی که در برخورد به سطح حمایت ۱۳۰۱ اتفاق افتاده است هنوز تکمیل نشده است و ممکن است با شکست سطح مقاومت ۱۳۱۶ به سوی سطح مقاومت ۱۳۲۶ اصلاح کند. با این حال برای امروز به دلیل اهمیت خبر بهتر است منتظر اعلام گزارش آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران بود تا شروع حرکات بازار بتواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و سیگنال جدیدی را صادر کند.

امروز انتظار می رود بازارها در روند خنثی به حرکت خود ادامه دهند و همچنان در انتظار اعلام آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده امریکا (NFP) باقی بمانند و بازار به این خبر توجه ویژه ای خواهد داشت و این خبر می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت جهانی اونس طلا را فراهم آورد و در این میان، بی شک، اخبار اشتغال ماهیانه آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. انتظار می رود قبل از این خبر معامله گران اقدام به بستن پوزیشن های معاملاتی خود کنند و به انتظار تعیین جهت حرکت باقی بمانند.

امروز گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا برای ماه آوریل ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و در تعیین وضعیت اشتغال یکسری ازمولفه های بازار کار مورد مطالعه قرار می گیرند: نرخ بیکاری، درصد تعداد بیکاران جامعه را نشان می دهد، NFP، تعداد شاغلانی را که به صورت نیمه وقت و تمام وقت در بخش خصوصی و یا دولتی مشغول بکار هستند و حقوق دریافت می کنند، را معین می کند.

ساعات کار هفتگی، نشان دهنده ساعات کار کارکنان در طول هفته و در بخش غیرکشاوزی است و سرانجام، میانگین دستمزد ساعتی نیز دیگر مولفه اشتغال است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. می توان گفت گزارش اشتغال در ایالات متحده، یکی از خبرهایی است که واکنش بازار را بدنبال دارد، معامله گران اولین جمعه هر ماه در انتظار اعلام گزارشی هستند که مربوط به ماه پیش از آن است با بررسی آن بسیاری از معامله گران پوزیشنهای معاملاتی خود را تغییر می دهند و بسیاری نیز از فرصت بدست آمده برای سرمایه گذاری بهره مند می شوند و حتی بسیاری از کسانی که در بازار فعالیت دارند، بخش مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می کنند.

هر چند مهمترین قسمت این گزارش، تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه است، اما روند حرکت حقوق و دستمزدها، نیز یکی از مواردی است که بازار به آن توجه خاصی دارد، زیرا رشد این مولفه، قطعاً فشار تورمی را بدنبال خواهد داشت و به همین دلیل بانک فدرال به این بخش گزارش، حساسیت خاصی نشان می دهد. به عبارت دیگر، می توان گفت، درصورتیکه میزان حقوق و دستمزدها افزایش داشته باشد، بانک فدرال برای مقابله با تورم، به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد.

با این حال اخبار امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی در آمریکا می تواند تمامی حرکات بازار را تغییر دهد و انتظار بازار نیز افزایش تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه آوریل به ۱۹۲۰۰۰ (رقم پیشین ۱۰۳۰۰۰) است و برای شاخص درآمد زایی یا میانگین درآمدهای نقدی ساعتی پیش بینی می شود رشد این شاخص در ماه آوریل از رقم قبلی %۰٫۳ به %۰٫۲ تغییر داشته باشد. برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود از رقم قبلی %۴٫۱ به %۴٫۰۰ کاهش یابد. بهتر است امروز تا خبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر بمانیم و خبر امروز می تواند پتانسیل لازم برای حرکت بازار جهانی اونس طلا را فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا