تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) تحلیل اخیر هنوز مورد توجه است و همانطور که گفته شد پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۷٫۰۵ دلار در هر بشکه را دوباره لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۶۶٫۰۵ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی سقف سه قلو در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار مربوط به قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت ۶۷٫۰۵ و ۶۶٫۰۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا سه مرتبه در شکست و تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ ناکام مانده است که همین به شکل گیری یک سقف سه قلو در حوالی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ انجامیده است که در چارت پایین مشاهده می شود.

امروز در صورت عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ می توان چنین نتیجه گرفت که این الگوی سقف سه قلو کم و بیش تایید گردیده است و این می تواند با صدور سیگنال فروش تارگت نزولی در حدود سطح ۶۵٫۰۵ را برای قیمت نفت آمریکا نشانه بگیرد.

در چارت تایم فریم روزانه پایین نیز به وضوح مشخص است که چرخه پنج موجی قیمت که از سطح ۴۲٫۰۵ شروع شده در حوالی سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ تکمیل شده است و موج عمیق نزولی از هم اکنون آغاز گردیده است که می تواند قیمت را تا کف موج چهارم (۴) یعنی تا حدود سطح ۵۸٫۰۷ پایین بکشاند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۹٫۱۴ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به نزدیکی سطح مقاومت ۷۰٫۲۹ در چارت تایم فریم یک ساعته می شود که می تواند سناریوی نزولی را خنثی کند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۷۲٫۳۹ را تاچ کند که این موضوع را تشکیل سقف قیمت در سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ نشان داده است و این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۰۰ درصدی از روند صعودی از سطح ۶۳٫۱۹ قرار دارند.

الگوی سقف دو قلوی که در اطراف سطح مقاومت ۷۵٫۴۵ شکل گرفته است اشاره به معکوس شدن روند افزایشی دارد و این الگو بیشتر شبیه به یک بخش از الگوی سر و شانه می باشد که خط گردن آن در حدود سطح ۷۲٫۳۹ ساخته شده است. در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت برنت دریای شمال نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ برسد و این سطح همانطور که در چارت بعدی دیده می شود بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج بزرگ (C) وجود دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال این ناتوانی قیمت نفت برنت دریای شمال در شکست سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ به معنای تکمیل شدن این موج است و واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه RSI نیز بیانگر آن است که موج افزایشی (C) به پیک و سقف خود رسیده است و احتمال گسترش این موج بعید به نظر می رسد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی امروز تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۴٫۰۰ موجب تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۷۴٫۶۲ و ۷۵٫۴۵ دلار در هر بشکه در چارت تایم فریم یک ساعته می شود.

در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است. اعلام گزارش امروز اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا می تواند جهت حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال را نیز معین کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن