تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۳۱۰ تثبیت شده است تا سطح مقاومت ۱۳۲۶ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال نزولی رسم شده نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا موفق به شکست و تثبیت پایین سطح حمایت ۱۳۰۱ نگردید و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) به این سو می باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این عدم توانایی در شکست سطح حمایت ۱۳۰۱ به معنای آن است که این موج ممکن است در این سطح کامل شده باشد و از آنجایی که حرکت اصلاحی در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده هنوز تکمیل نشده است برای امروز احتمال افزایش قیمت آن به سطح ۱۳۲۶ زیاد است که این سطح مماس با سقف کانال نزولی می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۳۲۶ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدیدی با هدف های ۱۳۳۳ و ۱۳۴۰ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۱۰ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح ۱۳۰۱ و ۱۲۸۶ می شود.

از منظر تحلیل بنیادی امروز شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از رسیدن به بالاترین رقم سال میلادی ۲۰۱۸ یعنی بالاترین نرخهای ۴ ماهه اخیر مقداری به نرخهای پایین اصلاح کرده است که همین به تقویت قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین نرخهای یک هفته گذشته کمک کرده است.

باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا مقداری بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

روز جمعه آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه آوریل ۱۶۴۰۰۰ اعلام شد و کمتر از حد پیش بینی بازار ۱۹۲۰۰۰ بود و رقم قبلی با تعدیل مثبت از ۱۰۳۰۰۰ به ۱۳۵۰۰۰ تغییر یافت. شاخص نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل به %۳٫۹ کاهش یافت و پایین از حد پیش بینی بازار %۴٫۰۰ و رقم قبلی %۴٫۱ بود.

شاخص میانگین درآمدهای نقدی ساعتی ماهیانه %۰٫۱ و سالیانه %۲٫۶ اعلام شدند و پایین از حد پیش بینی بازار بودند. با این حال فعالان بازار طلا همچنان انتظار دارند بانک فدرال رزرو آمریکا در نشست ۱۲ و ۱۳ ماه ژوئن خود نرخ بهره را افزایش دهد.

در سایر تحولات با وجود پایان مذاکرات اقتصادی و تجاری بین هیات های چین و آمریکا، هنوز اختلافات مهم حل نشده بین دو کشور باقی است. مذاکرات تجاری و اقتصادی آمریکا و چین روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته بین هیات چینی به ریاست لیو هه معاون نخست وزیر چین و هیات اقتصادی آمریکا به ریاست استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در پکن برگزار شد.

در پایان این نشست هیات های آمریکا و چین بعد از دو روز رایزنی در پکن، سرانجام در مورد برخی از اختلافات اقتصادی و تجاری خود به توافق رسیدند، اگرچه هنوز برخی اختلافات مهم به قوت خود باقی است. با این حال برای این هفته به دلیل اهمیت سخنرانی مقامات بانک فدرال بهتر است منتظر سخنرانی اعضای بانک فدرال مخصوصا شخص رئیس بانک فدرال جرومی پاول و آمارهای تورم تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آمریکا بود تا شروع حرکات بازار بتواند سیگنال جدیدی را برای قیمت جهانی اونس طلا صادر کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا