تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح ۱۳۰۱ (پایین ترین سطح ۱ مه ۲۰۱۸) را لمس کند که این موضوع را عدم توانایی روز گذشته قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۳۱۶ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود این سطح مقاومت ۱۳۱۶ که مانع از رشد بیشتر قیمت جهانی اونس طلا شده است بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) به این سو می باشد.

ناتوانی مکرر قیمت جهانی اونس طلا در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۳۱۶ به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۳۰۱ می باشد و سناریوی افزایشی به سوی سطح ۱۳۲۶ را فعلا نقض کرده است و تنها در صورت شکست و تثبیت قیمت بالای سطح ۱۳۱۶ موجب افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۳۲۶ خواهد شد.

لازم به ذکر است برای امروز کاهش قیمت جهانی اونس طلا به پایین سطح حمایت ۱۳۰۱ ضمن تایید الگوی سقف دو قلو در حدود سطح ۱۳۶۶ که در چارت پایین مشخص شده است می تواند منجر به کاهش قیمت آن به حدود سطح ۱۲۴۰ در میان مدت شود.

از منظر تحلیل بنیادی این هفته به دلیل اهمیت سخنرانی مقامات بانک فدرال بهتر است منتظر سخنرانی اعضای بانک فدرال مخصوصا شخص رئیس بانک فدرال جرومی پاول و آمارهای تورم آمریکا بود تا شروع حرکات بازار بتواند سیگنال جدیدی را برای قیمت جهانی اونس طلا صادر کند. شاخص جهانی دلار آمریکا به بالاترین نرخهای خود از ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ به این سو رسیده است که این اجازه پیشروی بیشتر به قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۳۱۶ را نداده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا