تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه به سوی سطح مقاومت ۷۰٫۸۸ دلار در هر بشکه افزایش یابد و در صورت شکست آن به ترتیب به سطوح مقاومت بعدی ۷۱٫۵۳ و ۷۲٫۲۹ افزایش یابد و این سناریوی افزایشی و سیگنال خرید تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۶۹٫۱۴ قرار دارد معتبر است مگر آنکه از پایین این سطح حمایت شکسته شود و این حرکت صعودی را خنثی کند.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۷۰٫۸۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و این موج از سطح ۶۱٫۸۱ آغاز گردیده است. براساس روند خنثی و رنجی که قبلا بین سطوح ۶۷٫۰۵ و ۶۹٫۱۴ شاهد بودیم این پیش بینی وجود دارد که دیر یا زود قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۷۱٫۵۳ افزایش یابد.

این روند خنثی و رنج به همراه رالی افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۶۱٫۸۱ یک الگوی پرچم (Flag) را بوجود آورده است که این الگو به تارگت افزایشی در حدود ۷۵ اشاره دارد اما همانطور که دیروز گفته شد در اولین تلاش دسترسی قیمت به این هدف چندان هم آسان نخواهد بود زیرا قیمت آن در چارت روزانه با مقاومت ۷۱٫۲۴ مواجه است.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) تشکیل شده است و به طور کلی این سطح فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی معمولا به عنوان مقاومت قوی عمل کرده است و به خاطر همین ممکن است در اولین واکنش به این سطح مقاومت شاهد اصلاح و برگشت قیمت نیز باشیم و این حرکت را الگوی واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه RSI نیز نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۹٫۱۴ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۸٫۲۹ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۷۶٫۳۴ را لمس کند و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۶٫۹۰ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود افزایش کنونی قیمت نفت برنت دریای شمال در راستای ادامه ی حرکت صعودی آغاز شده از سطح ۶۶٫۶۹ می باشد و این روند افزایشی در موج ۵ در حرکت است که این موج خود از پنج موج کوچک تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال تا کنون چهار موج آن تکمیل شده است و هم اکنون در موج پنجم یعنی موج v قرار دارد که در این موج بسته به خبر امشب می تواند خود را به بالای سطح ۷۶٫۳۴ برساند.

در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص است که قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی بزرگ (C) رسیده است و برای استمرار روند صعودی آن لازم است که چند ساعتی حداقل در بازار آمریکا بالای این سطح مقاومت تثبیت شود تا بتواند خود را به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۷٫۸۱ برساند.

لازم به ذکر است در واکنش به خبر امشب در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۴٫۶۲ با قدرت شکسته شود می تواند منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح حمایت بعدی ۷۴٫۰۰ و ۷۳٫۱۱ دلار در هر بشکه شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن