تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال آن کمی پیچیده و مبهم است و این موضوع را نزدیک شدن دوباره قیمت آن به خط روند نزولی رسم شده در چارت پایین نشان داده است. در چارت پایین از روز ۳ مه ۲۰۱۸ تاکنون قیمت جهانی مس دو مرتبه نتوانسته از خط روند نزولی رسم شده عبور کند و برای امروز هنوز مشخص نیست که این خط روند نزولی رسم باقی می ماند یا نه.

به باور ما اگر این خط روند با قدرت شکسته شود به معنای استمرار روند صعودی در موج افزایشی C به ترتیب به سطوح ۶۹۳۱ و ۷۰۰۰ دلار در هر تن می باشد و این در حالی است که ناتوانی دوباره قیمت در شکست این خط روند می تواند منجر به از سرگیری روند نزولی شود و دوباره قیمت جهانی مس را تا حدود سطح ۶۷۹۴ پایین بکشاند.

تمایلات و گرایشات تکنیکی بازار بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد و این موضوع را از آنجا می توان متوجه شد که موج اصلاحی و نزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۶۹۳۱ اتفاق افتاده است یک حالت موج اصلاحی را به خود گرفته است و با عبور قیمت از این خط روند خریداران با حد تارگت ۶۹۳۱ و ۷۰۰۰ وارد بازار خواهند شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود در حوالی سطح مقاومت ۲۳۸۲ پایان دهد و دوباره از نزدیکی این سطح با کاهش مواجه شود و به سوی سطح حمایت ۲۳۰۳ اصلاح کند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این موج اصلاحی از سطح ۲۱۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ آوریل ۲۰۱۸) شروع شده است و در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و موج پنجم بعنی موج e در حال پیشروی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۳۸۲ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۲۷۱۸ به ۲۱۷۵ است.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما حتی اگر هم این موج اصلاحی استمرار داشته باشد پیش بینی می شود امروز در برخورد به سطح مقاومت ۲۳۸۲ متوقف شود و بعد از آن شروع به حرکت اصلاحی و نزولی کند. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۲۳۸۲ می تواند موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۴۴۶ دلار در هر تن شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن