تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۷۰٫۸۸ دلار در هر بشکه را لمس کند و در صورت شکست آن سیگنال خرید تا سطوح مقاومت بعدی ۷۱٫۵۳ یا ۷۲٫۲۹ صادر کند. همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۷۰٫۸۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۶۱٫۸۱ آغاز گردیده است.

موج اصلاحی عمیق نزولی روز گذشته نیز در واکنش به برخورد قیمت به سطح مقاومت ۷۰٫۸۸ و نزدیک شدن به سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ در چارت روزانه بوده است که اشاره به خسته شدن حرکت صعودی داشت اما افزایش سریع قیمت از سطح ۶۷٫۶۳ نشاندهنده آن است که روند صعودی قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان پایدار است.

این هرج مرج بزرگ و نوسانات شدید قیمت در معاملات دیشب بیشتر به خاطر عامل سیاسی بوده است. قیمت نفت خام سبک آمریکا بیشتر تحت تاثیر خبر دیشب با افزایش به سطح ۷۰٫۸۸ روبرو شده است. در چارت روزانه نیز سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال هنوز خیلی واضح و روشن نیست که قیمت نفت خام سبک آمریکا بتواند از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند و واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه RSI نیز به این موضوع اشاره دارد که خریداران نفت در شکست این سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ کار سختی را پیش رو دارند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۷۰٫۰۰ منجر به فرود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۶۹٫۱۴ و ۶۸٫۲۹ خواهد شد. در حال حاضر افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا در پی خبر دیشب اتفاق افتاده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح مقاومت بعدی ۷۶٫۹۰ و ۷۷٫۷۹ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است. حرکت اصلاحی عمیق روز گذشته قیمت از سطح ۷۶٫۳۴ (بالاترین سطح ۷ مه ۲۰۱۸) سریعا به نرخهای بالا معکوس شده است که این به معنای استمرار روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال است.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال کم و بیش توانسته است از سطح مقاومت ۷۶٫۳۴ عبور کند و برای امروز سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۷۶٫۹۰ و ۷۷٫۷۹ صادر کرده است که هر یک از این سطوح در چارت بعدی به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی از سطح ۶۳٫۱۹ تشکیل شده اند.

در چارت روزانه کاملا مشخص است که قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی بزرگ (C) عبور کرده است و در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۷٫۸۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی) می باشد که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۸۰٫۱۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه RSI برای امروز سطح حمایت بر روی ۷۵٫۴۵ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۷۴٫۶۲ و ۷۴٫۰۰ دلار در هر بشکه می شود.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن