تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۶۷۲۶ دلار در هر تن را تاچ کند و با کاهش مواجه شود و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود موج نزولی قیمت جهانی مس در معاملات دیروز نشاندهنده استمرار روند نزولی قیمت از سطح ۷۱۱۲ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۸) به این سو می باشد و این روند در قالب موج نزولی (c) از سطح ۶۹۲۷ آغاز شده است.

در نمودار زیر بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به تارگت نزولی ۶۶۷۹ و ۶۵۲۶ برای مس اشاره دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند و همانطور که در نمودار پایین مس دیده می شود سطح حمایت ۶۷۲۶ موقتا مانع از ریزش قیمت آن شده است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست کامل سطح مقاومت ۶۸۳۲ موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت جهانی مس به سطح مقاومت بعدی ۶۸۶۸ خواهد شد. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۲۳۸۲ مواجه شود و برای امروز احتمالا برای مدتی در پایین این سطح مقاومت در نوسان باشد یا به سوی سطح حمایت ۲۳۰۳ اصلاح خواهد کرد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح مقاومت ۲۳۸۲ بر روی خط فیبوناچی ریتریسسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی از سطح ۲۷۱۸ به ۲۱۷۵ قرار دارد و موج اصلاحی کنونی در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و به باور ما موج پنجم یعنی موج e به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۲۳۸۲ به پایان رسیده است.

در چارت پایین موج اصلاحی در یک الگوی گوه یا کنج افزایشی تشکیل شده است که به عنوان الگوی ادامه دهنده کاهشی شناخته می شود و می بایست منتظر از سرگیری روند کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی باشیم. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۳۸۲ با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۴۴۶ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن