تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۳۰۱ و ۱۳۱۶ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود حرکت اصلاحی قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۳۰۱ (پایین ترین سطح ۱ مه ۲۰۱۸) بیشتر به نظر می رسد که در حوالی سطح مقاومت ۱۳۱۶ به پایان رسیده است اما این دیدگاه کمی مشکوک به نظر می رسد به دلیل آنکه دوباره قیمت خود را به سطح مقاومت ۱۳۱۶ نزدیک کرده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۳۱۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده است. بنابراین امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۳۱۶ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب صدور سیگنال خرید با هدفهای ۱۳۲۰ و ۱۳۲۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطوح حمایت ۱۳۰۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) و سطح روانی ۱۳۰۰ با قدرت شکسته شود به معنای استمرار روند نزولی قیمت به ترتیب به سطوح ۱۲۸۶ و ۱۲۷۷ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود که این حرکت را کانال نزولی رسم شده در چارت پایین نشان داده است.

قیمت جهانی اونس طلا چند روزی است که در نوار بسیار باریکی بین سطوح ۱۳۰۱ و ۱۳۱۶ حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است که چنین رفتاری کمتر از آن دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد.

در هر صورت برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. فی الواقع سکوت اخیر بازار موئد این مسئله است که انفجاری مهیبی در راه است. در حال حاضر در حدود ده روز است که قیمت آن در این نوار باریک حرکت می کند و این مدت زمان بسیار زیادی برای قیمت جهانی اونس طلا محسوب می شود و دیر یا زود انتظار فرار از این نوار را داریم.

بعد از خبر امروز تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار ۶۰ دقیقه ای در چارت ارسالی دنبال شود زیرا عبور قیمت از یکی از سطوح فوق و تثبیت کندل دو ساعته بالا یا پایین آن سیگنال جدید خرید یا فروش صادر خواهد کرد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) اعلام می شود که میزان تورم در سبد مصرف کننده نهایی آمریکا را مشخص می کند. این شاخص یکی از  مهمترین شاخصهای تعیین کننده میزان تورم آمریکا بشمار می رود که برای تعیین نرخ بهره بانک فدرال بسیار کلیدی و مهم است.

شاخص بهای مصرف کننده، تعیین کننده میانگین تغییر در قیمت در طی یک زمان معین و برای یک سبد مشخص کالاها و خدماتی است که مصرف کننده برای زندگی معمول و روزانه خود از این کالاها و خدمات استفاده می کند. تمامی مولفه های شاخص CPI کلی و جامع بوده و این شاخص برای اندازه گیری و سنجش “نرخ تورم” بکار می رود.

برای این شاخص امروز پیش بینی می شود در ماه آوریل از رقم قبلی %۰٫۱-  به %۰٫۳ و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رقم قبلی %۲٫۴ به %۲٫۵ افزایش یابد. نوع دیگر و شاید مهمتر از این شاخص، شاخص ” پایه” یا “اصلی” است که به آن Core CPI گفته می شود. در این نوع شاخص، بهای همان سبد کالاها و خدمات، به استثنای مواد غذایی و انرژی محاسبه می شود که انتظار می رود در ماه آوریل همانند رقم قبلی %۰٫۲ و در مدت مشابه نسبت به سال گذشته از رقم قبلی %۲٫۱ به %۲٫۲ رشد داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا