تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۷۱٫۵۳ دلار در هر بشکه به سوی سطوح مقاومت بعدی ۷۲٫۲۹ و ۷۳٫۵۳ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و شمارش امواج الیوت ویو در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۷۱٫۵۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج صعودی C از سطح ۶۱٫۸۱ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و تصحیح عمیق قیمت نفت خام سبک آمریکا در معاملات روز سه شنبه بیشتر یک عقب نشینی کوتاه برای تجمیع انرژی و بدست آوردن پتانسیل لازم برای حرکت افزایشی قدرتمند بعدی است.

در چارت روزانه نیز کاملا به وضوح مشخص است که قیمت آن از سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) عبور کرده است و از پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت بعدی ۷۳٫۲۸ برخوردار است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط کاهش قیمت آن به سطح ۷۰٫۸۸ منجر به برگشت و اصلاح قیمت به سطوح ۷۰٫۲۹ و ۶۹٫۱۴ می شود.

با این حال، هنوز هم تمایل برای خرید نفت خام سبک آمریکا وجود دارد و با توجه به نفوذ قیمت به بالای سطح ۷۱٫۵۳ امیدهای جدیدی برای افزایش بوجود می آید و خریداران وارد صحنه خواهند شد. بنابراین تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۷۰٫۸۸ تثبیت شده است حرکت اصلاحی و نزولی چندان پایدار نخواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص گردیده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) همانند روز گذشته سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۷٫۷۹ و ۷۸٫۵۲ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

از نگاه تحلیل تکنیکال تصحیح عمیق قیمت از سطح ۷۶٫۳۴ (بالاترین سطح ۷ مه ۲۰۱۸) بیشتر یک عقب نشینی کوتاه برای تجمیع انرژی و بدست آوردن پتانسیل لازم برای حرکت افزایشی قدرتمند بعدی است. در چارت بعدی چرخه پنج موجی از سطح ۶۱٫۷۷ خیلی بیش از حد انتظار بزرگ بوده است که می تواند به شدت موجب گسترش موج افزایشی (۳) به سوی سطح ۷۹٫۲۴ شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال توانسته است از سطح مقاومت ۷۵٫۶۲ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج بزرگ افزایشی (C) عبور کند و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی پروجکشن هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی پروجکشن بعدی یعنی سطح ۷۷٫۸۱ حرکت خواهد کرد و اگر امروز نیز این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۸۰٫۱۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از آنجایی که واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه RSI نتوانست تمایلات صعودی را خنثی کند احتمال حرکت افزایشی به ترتیب به سطوح ۷۷٫۷۹ و ۷۸٫۵۲ بیشتر است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۷۶٫۹۰ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح حمایت بعدی ۷۵٫۴۵ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن