تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن با توجه به نزدیک شدن قیمت آن به خط روند نزولی رسم شده سیگنال آن کمی پیچیده و مبهم است و برای امروز بهتر است منتظر ماند تا وضعیت بازار مشخص شود و سیگنال جدیدی صادر کند.

در حرکت صعودی چنانچه خط روند نزولی رسم شده شکسته شود به معنای وارونه یا معکوس شدن روند نزولی آغاز شده از سطح ۷۱۱۲ دلار در هر تن (بالاترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۸) است و زمانی این شکست تایید می شود که قیمت آن با قدرت در بالای سطح ۶۸۶۸ تثبیت شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی (C) می باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در صورت عدم توانایی قیمت آن در تثبیت بالای خط روند نزولی نشاندهنده استمرار روند نزولی است که می تواند قیمت جهانی مس را تا سطح حمایت ۶۷۲۶ پایین بکشاند و تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد و این موضوع را در چارت روزانه تثبیت قیمت آن برای چندین روز در پایین سطح مقاومت ۶۸۶۸ نشان داده است.

لازم به ذکر است در چارت روزانه سطح مقاومت قیمت جهانی مس بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۴۶۲ به ۷۳۱۲ تشکیل شده است و براساس این تجزیه و تحلیل قیمت جهانی مس می تواند تا حدود سطح ۶۶۰۵ کاهش یابد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۲۳۰۳ را تاچ کند و این حرکت را تکمیل شدن حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۲۳۸۲ به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی از سطح ۲۷۱۸ به ۲۱۷۵ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و این امواج در یک الگوی گوه افزایشی صورت گرفته است که به عنوان یک الگوی ادامه دهنده کاهشی مورد تایید قرار گرفته است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود موج رالی افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۲۸۰ (پایین ترین سطح دیروز) کمی غیر منتظره بوده اما با این حال براساس آن چیزی که در نمودار بعدی مشخص است قبل از رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۲۳۸۲ پتانسیل حرکت صعودی خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است امروز در حرکت صعودی تنها به شرط افزایش قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۲۳۸۲ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۴۴۶ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۳۰۳ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۲۲۵۴ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن