تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۳۲۶ را لمس کند و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای منطقه رنج و خنثی ۱۳۱۶ و ۱۳۰۱ نشان داده است و هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارند.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود موج نزولی C سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تلقی می شود و این موج در یک کانال نزولی در نوسان بوده است که بر همین اساس کانال دوبل یا تکرار شده به هدف های افزایشی ۱۳۳۳ و ۱۳۴۰ اشاره دارد.

از نظر تحلیل استراتژیکی برای اینکه از افزایش قیمت جهانی اونس طلا به سطوح ۱۳۳۳ و ۱۳۴۰ مطمئن شویم لازم است که قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۱۳۲۶ دست یابد و این در حالی است که امروز در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۳۱۶ و ۱۳۱۰ خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

تقویت قیمت جهانی اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته بیشتر به دلیل اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی تورم آمریکا و انتشار اخبار مختلف در مورد تنش های خاورمیانه بوده است و همچنان در تکاپوی امتداد صعود خود است و پیش بینی می شود طلا در پایان معاملات این هفته برای اولین هفته در طی یک ماهه گذشته با افزایش قیمت به کار خود پایان دهد.

تردیدی نیست که حرکت صعودی اخیر اونس طلا، ارتباط مستقیمی با انتشار اخبار ضعیف تورم تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایالات متحده و تنش ها در خاورمیانه دارد و شاید انتشار همین اخبار فعلا برای خریداران طلا دلخوشی های را به همراه آورده است.

در واقع پس از اعلام آمار ضعیف قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) قیمت جهانی طلا برای لحظاتی از سطح مقاومت ۱۳۲۰ گذشت و راه را برای صعودهای بیشتر هموار کرد. هرچند عبور طلا از سطح ۱۳۲۰ صرفا برای لحظاتی بود و معاملات اندکی در این قیمت انجام شد و مجددا ارزش آن به حدود سطح حمایت ۱۳۱۶ نزول کرد اما بالاخره موفق به شکست محدوده رنج و خنثی اخیر خود بین سطوح ۱۳۰۱ و ۱۳۱۶ شد و توانست از بالای این محدوده خنثی عبور کند.

با توجه به افزایش قیمت نفت نیز این موج عوامل و پیامد هایی دارد که توجه به آنها برای معامله گران در کلیه بازار ها حیاتی است و عدم معامله بر روی این کالا دلیل خوبی برای بی توجهی نسبت به آن نیست چون بسیاری از بازارها همبستگی بالایی با نفت دارند که درک رفتار این کالا کمک قابل توجهی به درک رفتار دیگر بازار ها می کند.

امروز به غیر از شاخص مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا خبر خاص دیگری در بازار آمریکا اعلام نخواهد شد و از مجموع این نشانه ها می توان انتظار داشت که بزودی قیمت جهانی اونس طلا به پشتوانه بالا گرفتن تنش در خاورمیانه و اعلام ضعیف شاخص های تورم آمریکا (PPI & CPI) و همچنین ملاحظات تکنیکال تا زمانیکه بالای سطوح حمایت ۱۳۱۶ و ۱۳۱۰ قرار گرفته است، حرکت افزایشی خود را به سوی سطح مقاومت ۱۳۲۶ آغاز کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا