تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۷۰٫۸۸ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این حرکت اصلاحی نزولی را ادامه ی موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۷۱٫۸۹ (بالاترین سطح دیروز) در نمودار زیر به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت ۷۱٫۵۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۶۱٫۸۱ قرار گرفته است و این موج اصلاحی نزولی که در برخورد به این سطح مقاومت اتفاق افتاده است شامل سه موج می باشد و تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است و قیمت آن در حال حاضر در موج نزولی c در نوسان است که پیش بینی می شود قیمت آن را تا حدود سطوح ۷۰٫۸۸ و ۷۰٫۲۹ پایین بکشاند.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) بیانگر ادامه ی حرکت اصلاحی نزولی است و در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) مواجه است و برای اینکه روند صعودی حفظ شود می بایست قیمت آن هر چه زودتر خود را بالای این سطح مقاومت با قدرت تثبیت کند در غیر این صورت ممکن است در نزدیکی همین سطح مقاومت به سقف و پیک قیمت برسد.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه نسبت به تشکیل یک حرکت اصلاحی و نزولی هشدار داده است و این احتمال در صورتیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا برای چند روز در نزدیکی سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ در نوسان باشد ممکن است اتفاق بیافتد.

از واگرایی ها بعنوان تایید تحلیل در انتهای یک روند صعودی یا نزولی استفاده می شود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود واگرایی منفی، بیانگر ایجاد ضعف در خریداران است و قیمت نفت خام سبک آمریکا می‌تواند یک آرایش نزولی به خود بگیرد و قدرت فروشندگان نسبت به خریداران بیشتر شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را پایین سطح مقاومت ۷۷٫۷۹ در نوسان باشد یا به سوی سطوح حمایت ۷۶٫۳۴ و ۷۵٫۴۵ اصلاح کند که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست و تثبیت کامل بالای سطح مقاومت ۷۷٫۷۹ نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۷۷٫۷۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی از سطح ۶۳٫۱۹ تشکیل شده است و حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح مقاومت رخ داده است شامل سه موج می باشد که موج سوم یعنی موج c می تواند حداقل قیمت نفت برنت دریای شمال را تا حدود سطح ۷۶٫۳۴ پایین بکشاند.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) اشاره به تصحیح بیشتر قیمت دارد و در چارت روزانه نیز  قیمت آن با سطح مقاومت ۷۷٫۸۱ مواجه شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی بزرگ (C) می باشد. براساس این تجزیه و تحلیل پروجکشن احتمال اصلاح قیمت به سطح ۷۵٫۶۲ وجود دارد و واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه RSI چشم انداز افزایشی میان مدت را کمی با تردید همراه ساخته است.

برای روزهای آینده در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۵٫۶۲ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۷۱٫۳۷ دلار در هر بشکه می شود. در چارت روزانه سیگنال فروش در صورتی که  قیمت ها دارای روند صعودی بوده یا در سطح نسبتاً ثابت باشند ولی شاخص RSI در حال کاهش باشد داده میشود و گفته میشود بین شاخص RSI و قیمت نفت برنت دریای شمال یک واگرایی منفی یا کاهشی صورت گرفته است در این مواقع انتظار تغییر روند قیمت و شروع روند نزولی می رود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن