تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۶۸۴۶ دلار در هر تن اصلاح کند و بعد از آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۶۹۳۱ افزایش یابد و این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی مس به روشنی دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی احتمالی C از سطح ۶۷۱۰ در نمودار مربوطه تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال بعد از آنکه قیمت جهانی مس به بالای خط روند نزولی رسم شده رسیده است مقداری به سوی این خط روند ممکن است اصلاح و برگشت داشته باشد که این موضوع را برخورد قیمت به سطح مقاومت ۶۹۳۱ نشان داده است و برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۹۳۱ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۰۰۰ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۲۳۰۳ را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۲۲۵۴ کاهش یابد و این حرکت را تکمیل شدن حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۲۳۸۲ به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت ۲۳۰۳ و مقاومت ۲۳۸۲ بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی از سطح ۲۷۱۸ به ۲۱۷۵ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و این امواج در یک الگوی گوه افزایشی صورت گرفته است که به عنوان یک الگوی ادامه دهنده کاهشی تایید گردیده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود موج رالی افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۲۸۰ (پایین ترین سطح دیروز) کمی غیر منتظره بود اما با این حال قبل از رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۲۳۸۲ پتانسیل حرکت صعودی خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط افزایش قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۲۳۸۲ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۴۴۶ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۳۰۳ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۲۲۵۴ و پس از آن سطح ۲۲۱۳ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن