تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را در بین سطوح ۱۳۱۶ و ۱۳۲۶ در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین مشخص شده است این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج در یک کانال نزولی در نوسان بوده است و بر همین اساس یک کانال تکراری به تارگت های ۱۳۳۳ و ۱۳۴۰ اشاره کرده است که این سطوح مماس با سقف این کانال تکرار شده در نمودار یک ساعته می باشد. با این حال برای شروع حرکت صعودی لازم است که ابتدا قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۳۲۶ برسد تا خریداران با تارگت های ۱۳۳۳ و ۱۳۴۰ وارد بازار شوند.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۱۶ و تثبیت کندل دو ساعته زیر این سطح منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۱۳۱۰ و ۱۳۰۱ می شود. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن بعد از شکست یکی از سطوح ۱۳۱۶ و ۱۳۲۶ به وضوح مشخص شده است.

تقویت قیمت جهانی اونس طلا بیشتر به دلیل اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی تورم آمریکا و انتشار اخبار مختلف در مورد تنش های خاورمیانه بوده است و همچنان در تکاپوی امتداد صعود خود است و پیش بینی می شود با شکست سطح مقاومت ۱۳۲۶ با افزایش قیمت روبرو شود. تردیدی نیست که حرکت صعودی اخیر اونس طلا، ارتباط مستقیمی با انتشار اخبار ضعیف تورم تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایالات متحده و تنش ها در خاورمیانه دارد.

هر چند لمس سطح مقاومت ۱۳۲۶ صرفا برای لحظاتی بود و معاملات اندکی در این قیمت انجام شد و مجددا ارزش آن به حدود سطح حمایت ۱۳۱۶ نزول کرد اما بالاخره موفق به شکست محدوده رنج و خنثی اخیر خود بین سطوح ۱۳۰۱ و ۱۳۱۶ شد و توانست از بالای این محدوده خنثی عبور کند. این هفته به غیر از شاخص خرده فروشی و بازار مسکن و سخنرانی چند تن از مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا اخبار خاص دیگری در بازار آمریکا اعلام نخواهد شد.

شاخص خرده فروشی (Retail sales) یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی ایالات متحده است و بیانگر سلامت اقتصاد مصرف کنندگان آمریکایی می می باشد. با توجه به اینکه دو سوم اقتصاد آمریکا را خرجکرد مصرف کنندگان تشکیل می دهد بسیار مهم است که فردا این بخش سالم باشد در غیر این صورت موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا خواهد شد.

پیش بینی می شود شاخص خرده فروشی آمریکا در ماه آوریل %۰٫۴ و شاخص خالص آن %۰٫۵ رشد داشته باشد. از مجموع این نشانه ها می توان انتظار داشت که بزودی قیمت جهانی اونس طلا به پشتوانه بالا گرفتن تنش در خاورمیانه و اعلام ضعیف شاخص های تورم آمریکا (PPI & CPI)  و همچنین ملاحظات تکنیکال تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۳۱۶ قرار گرفته است، حرکت افزایشی خود را به سوی سطح مقاومت ۱۳۲۶ و بالاتر آغاز کند و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار خنثی ۱۳۱۶ و ۱۳۲۶ را داریم و  اخبار اقتصادی فردا احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهند بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا