تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن تنها در صورت شکست سطح حمایت ۷۰٫۲۹ دلار در هر بشکه به سطح ۶۹٫۱۴ برسد در غیر این صورت ممکن است امروز مجدد سطح مقاومت ۷۱٫۵۳ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت نیز با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی ۷۲٫۲۹ خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۶۱٫۸۱ تشکیل شده اند.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال در چارت یک ساعته حرکت اصلاحی نزولی قیمت که در برخورد به سطح مقاومت ۷۱٫۵۳ رخ داده در حدود سطح حمایت ۷۰٫۲۹ تکمیل شده است و قیمت نفت خام سبک آمریکا موج افزایشی C خود را با تارگت های ۷۲٫۲۹ و ۷۳٫۵۳ از سر گرفته است.

در حالی که قیمت نفت برنت دریای شمال به بالاترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۸ یعنی سطح ۷۸ رسیده است، قیمت نفت خام سبک آمریکا هنوز در نرخهای پایین بالاترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۸ یعنی سطح ۷۱٫۸۹ قرار دارد و این بیشتر به خاطر وجود مقاومت قوی در سطح ۷۱٫۲۴ در چارت روزانه است. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار دارد.

برای امروز احتمال لمس مجدد سطح مقاومت ۷۱٫۵۳ است و در حرکت نزولی تنها بسته شدن کندل دو ساعته قیمت در زیر نرخ ۷۰٫۲۹ می تواند به کاهش قیمت به سطح ۶۹٫۱۴ بیانجامد. در هر صورت با یک نگاه به نمودار اختلاف قیمت نفت برنت دریای شمال و نفت خام سبک آمریکا می توان متوجه شد که قدرت روند افزایشی نفت برنت دریای شمال بیشتر از نفت خام سبک آمریکا است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) پیش بینی می شود قیمت آن قبل از افزایش مجدد به سطح مقاومت ۷۸٫۵۲ مقداری کمی به نزدیکی سطح حمایت ۷۷٫۷۹ اصلاح کند و بعد از آن با تجمیع انرژی افزایشی خود دوباره به نرخهای بالا صعود کند.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۱۹ قرار دارند. براساس آن چیزی که در چارت نفت برنت دریای شمال در چارت یک ساعته دیده می شود شانس افزایش قیمت آن به سطح ۷۹٫۲۴ زیاد است که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۷٫۷۹ نشان داده است.

با این حال ناتوانی قیمت در اولین تلاش خود در عبور از سطح مقاومت ۷۸٫۵۲ مقداری باعث حرکت اصلاحی نزولی ملایم قیمت آن به سوی سطح ۷۷٫۷۹ شده است. در چارت روزانه نفت برنت دریای شمال قیمت آن موفق به شکست سطح مقاومت ۷۷٫۸۱ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی بزرگ (C) تشکیل شده است و براساس این تجزیه و تحلیل فیبوناچی پروجکشن تارگت افزایشی بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال بر روی سطح ۸۰٫۱۹ پیش بینی می شود.

بنابراین برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که قیمت نفت برنت دریای شمال ابتدا مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۷۷٫۸۱ اصلاح داشته باشد و بعد از آن حرکت صعودی خود را به سوی سطح ۸۰٫۱۹ دلار در هر بشکه آغاز نماید. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد

با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آن نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه اختلاف قیمت نفت برنت با نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن