تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

نشست دیشب بانک مرکزی آمریکا ( FOMC ) نتوانست تغییری در جهت حرکت یورو ایجاد کند و قیمتها در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دادند و تنها برای یک لحظه شاهد افزایش قیمت تا نرخ ۱٫۳۳۴۵ ( بالاترین سطح طی شش هفته گذشته ) بودیم و مجدد با کاهش مواجه شد.

برای امروز عمده توجهات به کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی اروپا (ECB) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران معطوف است و شکسته شدن قیمت در پایین نرخ ۱٫۳۲۰۰  برای شروع حرکت نزولی و از بالا شکسته شدن سطح ۱٫۳۳۵۰ برای شروع حرکت صعودی لازم است.

برای امروز سطح حمایت مستحکمی بر روی منطقه ۱٫۳۲۲۰ و ۱٫۳۲۰۰ قرار دارند که تا قبل از سخنرانی دراقی منطقه سفارشات خرید محسوب می شود که نبایستی شکسته شود اما چنانچه شکسته شود می تواند به ترتیب به ۱٫۳۱۷۰ و ۱٫۳۱۵۰ کاهش یابد.

سفارشهای فروش هم عمدتا بین ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۱۰ چیده شده اند و مرحله دوم بین ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۵۰ قرار دارند که این سطح یعنی سطح ۱٫۳۳۵۰ نباید شکسته شود ولی اگر کاملا شکسته شود شاید قیمتهای بالای ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۱۷ را هم ببینیم.

البته به باور ما برای تشخیص بهتر حرکت یورو بهتر است به تغییرات قیمت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) رجوع کنیم و منتظر شکست یکی از سطوح ۸۱٫۵۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) یا ۸۲٫۱۷ و ۸۲٫۵۰ ( ابر ایچیموکو) باشیم. اگر قیمت ایندکس به پایین ۸۱٫۵۴ کاهش یابد موجب تقویت یورو و در صورتیکه ایندکس به بالای ۸۲٫۱۷ و ۸۲٫۵۰ صعود کند موجب تضعیف یورو می شود.  یادآوری می شود امروز در حین سخنرانی دراقی تثبیت قیمت یورو در زیر ۱٫۳۲۰۰  به معنای کاهش و تثبیت قیمت در بالای ۱٫۳۳۵۰ موجب صعود است. 

نمودار روند تغییرات ۴ ساعته شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس

Usdjpy :

این زوج ارز پس از عدم توانایی در عبور از منطقه حمایت قوی و مستحکم ۹۷٫۵۰ ( کف ابر ایچیموکو) پس از آنکه امروز شاخص مدیران خرید کارخانه ای چین مثبت اعلام شد که همین خبر موجب برگشت شاخص سهام نیکی ژاپن به بالای مرز ۱۴۰۰۰ واحد گردید ، به تقویت این زوج ارز کمک کرد و هم اکنون در بالای سطح ۹۸٫۵۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) قرار دارد و مقاومت بعدی در نرخ ۹۸٫۷۵ ( سقف ابر ایچیموکو) قرار گرفته است .

مقاومت فعلا در منطقه ۹۸٫۷۵ و ۹۹٫۰۰ قرار دارند که برای امروز مقداری از سفارشات فروش با حد استاپ بالای ۹۹٫۱۰ در این منطقه چیده شده است. سفارشات خرید نیز در منطقه ۹۸٫۰۰ و ۹۷٫۷۰ الی ۹۷٫۶۵ با حد استاپ زیر ۹۷٫۵۰ قرار دارند. در حرکت صعودی چنانچه قیمت بتواند از منطقه ۹۹٫۱۰ عبور کند می تواند تا ۹۹٫۲۴ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) و ۹۹٫۳۲ ( خط تنکان سن) بعد از آن تا ۹۹٫۵۳ ( خط کیجون سن) الی ۹۹٫۵۵ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) افزایش یابد.

در سایر تحولات برای امروز سفارشات خرید زوج یورو – ین ژاپن در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۲۰ و ۱۳۰٫۰۰ و سفارشات فروش در حدود دو منطقه ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۱٫۳۰ الی ۱۳۱٫۴۰ چیده شده اند.

همچنین در زوج پوند- ین ژاپن در نمودار زیر می بینیم که قیمت موفق نشده که به ضلع پایینی خط روند رسم شده از نقطه پایین ماه فوریه به این سو کاهش یابد و برای امروز چنانچه بتواند به بالای سطح ۱۵۰٫۶۰ ( کف ابر ) برسد می تواند به سطح ۱۵۱٫۱۰ افزایش یابد که این هدف به ترتیب بر روی خط تنکان ، کیجون و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – ین ژاپن

پوند ین