تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۷۲٫۲۹ دلار در هر بشکه افزایش یابد و در صورتیکه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۷۳٫۵۳ می شود.

همانطور که در چارت پایین  نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی C از سطح ۶۱٫۸۱ تشکیل شده اند. این سطح مقاومت ۷۱٫۵۳ قبلا مانعی در برابر استمرار حرکت افزایشی بود اما امروز با توجه به قرار گرفتن قیمت در بالای این سطح مقاومت حرکت صعودی را به سطوح ۷۳٫۲۸ و ۷۳٫۵۳ به همراه خواهد داشت.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا توانسته است به بالای سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ دست یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ وجود دارد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۷۳٫۲۸ دیده می شود که این سطح در نزدیکی همان تارگت افزایشی ۷۳٫۵۳ می باشد.

با توجه به اینکه در حال حاضر بازار نفت دارای تقاضای بیش از عرضه است قیمت آن به بالاترین نرخهای خود از ماه نوامبر ۲۰۱۴ به این سو افزایش یافته است و این روند صعودی کماکان ادامه دارد. از نظر تحلیل بنیادی خطرات ژئوپولیتیکی همچنان از روند رو به رشد قیمت نفت خام سبک آمریکا حمایت می کند و دیروز نیز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا به میزان ۱٫۴۰۴- میلیون بشکه کاهش یافت که این کاهش موجودی ذخایر نفت آمریکا در دو هفته اخیر به افزایش قیمت نفت کمک کرده است.

بنابراین چشم انداز حرکت همچنان صعودی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح ۷۳٫۲۸ و ۷۳٫۵۳ است. لازم به ذکر است امروز در حرکت نزولی تنها شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۷۰٫۸۸ منجر به برگشت قیمت آن به سطوح ۷۰٫۲۹ و ۶۹٫۱۴ خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۸۰٫۱۳ افزایش داشته باشد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۹٫۲۴ در چارت تایم فریم یک ساعته مربوطه به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۷۹٫۲۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی از سطح ۶۳٫۱۹ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۸۰٫۱۳ دیده می شود و چنانچه این سطح مقاومت نیز شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۸۰٫۷۵ خواهد شد. در چارت روزانه واگرایی کاهشی در اندیکاتور RSI کم اهمیت جلوه داده است زیرا هیچ حرکت اصلاحی نزولی را برای قیمت نفت برنت دریای شمال شاهد نبودیم و این معمولا مواقعی که روند صعودی قدرتمند باشد اتفاق می افتد.

روند کنونی در موج صعودی (C) از سطح ۴۴٫۳۵ قرار دارد که در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۸۰٫۱۹ است و مقاومت بعدی بر روی ۸۳٫۰۰ دیده می شود که بعد از تثبیت کامل قیمت بالای سطح مقاومت ۸۰٫۱۹ محقق خواهد شد. برای امروز سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۷۹٫۲۴ و پس از آن سطح ۷۸٫۵۲ دلار در هر بشکه تشکیل شده اند. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن