تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود در حدود سطح مقاومت ۶۸۹۷ دلار در هر تن پایان دهد و دوباره به سوی سطوح حمایت ۶۸٫۰۳ و ۶۷۵۶ کاهش یابد و همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی ، ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی احتمالی C آغاز شده از سطح ۶۹۵۶ قرار دارند.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در برخورد به خط روند افزایشی رسم شده و سطح حمایت ۶۷۵۶ اتفاق افتاده است و البته پیش بینی می شود این حرکت اصلاحی چندان پایدار نباشد و دوباره قیمت آن در موج نزولی C قرار گیرد و به نرخهای پایین تر یعنی سطوح ۶۸۰۳ و ۶۷۵۶ یا حتی پایین سطح ۶۷۰۹ ( کف موج A) کاهش یابد و بعد از آن تارگت های نزولی پایین تری را نمایان سازد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت در بالای سطح مقاومت ۶۸۹۷ موجب افزایش قیمت جهانی مس به سطح ۶۹۵۶ می شود. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۲۲۷۴ و ۲۲۹۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد و امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح خنثی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۱۷۵ به ۲۳۷۴ قرار دارند و در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۲۲۹۸ با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۳۲۷ می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۲۷۴ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش به سوی سطح حمایت بعدی ۲۲۵۱ خواهد شد. با این حال از آنجایی که الگوی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۳۷۴ (بالاترین سطح ۸ مه ۲۰۱۸) به این سو بیشتر به یک الگوی پرچم (pennant) شبیه است تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد و می تواند تارگت نزولی در حدود سطح ۲۲۲۲ دلار در هر تن را نمایان سازد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن