تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح حمایت ۷۱٫۵۳ دلار در هر بشکه به سوی سطح حمایت ۷۰٫۸۸ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به کاهش بیشتر آن به سطح حمایت بعدی ۷۰٫۲۹ خواهد شد.

همانطور که در نمودار پایین نفت خام سبک آمریکا در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۶۱٫۸۱ قرار دارند.

هر چند از نگاه تحلیل تکنیکال این موج افزایشی C از توانایی برای افزایش قیمت به سطوح ۷۳٫۵۳ و ۷۵٫۵۳ برخوردار است اما در چارت پایین واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) فعلا در کوتاه مدت اشاره به تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۷۲٫۲۹ دارد.

در چارت روزانه نیز همانطور که در مشخص است به احتمال زیاد قیمت نفت خام سبک آمریکا برای مدتی در حدود سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ در نوسان است و این سطح در نمودار مربوطه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) آغاز شده از سطح ۴۲٫۰۵ تشکیل شده است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطوح مقاومت ۷۱٫۹۰ و ۷۲٫۲۹ موجب نقض سناریوی نزولی به ۷۰٫۸۸ و افزایش قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۳٫۵۳ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

با این حال همانطور که در نمودار یک ساعته مشاهده می فرمائید با عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۷۲٫۲۹ احتمال کاهش قیمت آن به پایین سطح حمایت ۷۱٫۵۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) و صدور سیگنال فروش به سوی سطح حمایت ۷۰٫۸۸ محتمل است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

از منظر تحلیل بنیادی قیمت نفت خام سبک آمریکا هنوز با بالاترین رقم ثبت شده از نوامبر ۲۰۱۴ تاکنون فاصله دارد و دلیل آن این است که به رغم ریسک های افزایشی، همچنان عرضه کافی در بازار نفت برای تامین نیاز مصرف کنندگان وجود دارد و در صورتی که ریسک های ژئوپولیتیکی مجددا تشدید نشود، ممکن است قیمت نفت خام سبک آمریکا مسیری نزولی را با هدف های مشخص شده در چارت پایین طی کند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN8) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح حمایت ۷۸٫۵۲ مقداری به نزدیکی سطوح ۷۷٫۸۱ و ۷۷٫۷۹ کاهش یابد که این حرکت اصلاحی نزولی را عدم توانایی قیمت در رسیدن و شکست سطح مقاومت ۸۰٫۷۵ در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت ۸۰٫۷۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی آغاز شده از سطح ۶۳٫۱۹ تشکیل شده است. با توجه به واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI به نظر می رسد قیمت نفت برنت دریای شمال مقداری از پتانسیل و قدرت روند افزایشی خود را از دست داده است و این حرکت را اصلاحات مکرر در روزهای ۱۰ مه ، ۱۵ مه و ۱۷ مه در نمودار بعدی به وضوح نشان داده است.

در چارت روزانه نفت برنت دریای شمال نیز کاملا به وضوح مشخص است که قیمت آن در تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۸۰٫۱۹ ناموفق بوده است و از این رو احتمال برگشت و کاهش قیمت آن به سوی سطوح حمایت ۷۷٫۸۱ و ۷۷٫۷۹ وجود دارد.

لازم به ذکر است برای امروز سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۸۰٫۱۳ و پس از آن سطح ۸۰٫۱۹ تشکیل شده اند و تنها شکست سطح ۸۰٫۱۹ موجب افزایش قیمت آن به سوی سطوح مقاومت ۸۰٫۵۰ و ۸۰٫۷۵ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن