تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطوح مقاومت ۷۳٫۲۸ و ۷۳٫۵۳ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۲٫۲۹ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت ۷۳٫۲۸ و ۷۳٫۵۳ هر یک به ترتیب در چارت تایم فریم روزانه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ و در چارت تایم فریم یک ساعته بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۶۱٫۸۱ تشکیل شده اند.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در چارت پایین این موج افزایشی C از توانایی زیادی برای افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح ۷۳٫۵۳ و ۷۵٫۵۳ برخوردار است و براساس تحلیل تکنیکال خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

در سایر تحولات نفتی نگرانی ها از کاهش بیشتر تولید نفت کشور ونزوئلا بعد از انتخاب مجدد مادورو به عنوان رئیس جمهور این کشور به دلیل احتمال تشدید تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا می تواند منجر به محدود تر شدن صادرات نفت ونزوئلا و افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شود.

از این رو با توجه به موقعیت مکانی تکنیکال نفت خام سبک آمریکا برای امروز احتمال بازگشت قیمت به روند صعودی با هدف های نزدیک به سطوح مقاومت ۷۳٫۲۸ و ۷۳٫۵۳ وجود دارد و در صورت بازگشت حرکات اصلاحی نزولی احتمالی در حد فاصله ۷۲٫۲۹ و ۷۱٫۵۳ با حمایت های مهمی از جمله خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی روبرو خواهد شد که می توان از این سطوح به عنوان حمایت های مهم روزانه یاد نمود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطوح مقاومت ۸۰٫۱۳ و ۸۰٫۱۹ افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۹٫۲۴ در چارت تایم فریم یک ساعته و تثبیت قیمت در بالای سطوح ۷۷٫۸۱ و ۷۵٫۶۲ در چارت تایم فریم روزانه به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت ۸۰٫۱۳ و ۸۰٫۱۹ هر یک به ترتیب در چارت تایم فریم یک ساعته بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی از سطح ۶۳٫۱۹ و در چارت تایم فریم روزانه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۴٫۳۵ تشکیل شده اند.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت بعدی این موج افزایشی از توانایی زیادی برای افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطوح ۸۰٫۷۵ و ۸۳٫۰۰ در نمودارهای پایین برخوردار است و براساس تحلیل تکنیکال خریداران نفت برنت دریای شمال از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

بنابراین در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال قیمت آن اکنون در حال حمایت از جانب سطوح ۷۹٫۲۴ و ۷۸٫۵۲ دلار در هر بشکه می باشد که انتظار می رود هر گونه روند ریزشی قیمت را مختل نمایند. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن