تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی بیت کوین

امروز برای قیمت جهانی بیت کوین در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال و رمزینه براساس گزارش تحلیلی پیشین سیگنال فروش در بازار صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در حوالی سطح مقاومت ۸۶۰۳ دلار پایان دهد و بعد از آن به سوی سطح سطح حمایت ۸۱۸۸ کاهش یابد و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۷۷۲ ریزش کند که این حرکت را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر قیمت جهانی بیت کوین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۸۱۸۸ دیده می شود و از آنجایی که روند نزولی آغاز شده از سطح ۹۹۴۹ هنوز تکمیل نشده است پیش بینی می شود در موج نزولی C که از سطح ۹۳۹۳ شروع شده به نرخهای پایین تر یعنی تا سطح ۷۸۲۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش داشته باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین روند نزولی خود را از سر گرفته است و برای امروز تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۸۶۰۳ قرار دارد می تواند به ترتیب به سوی سطوح حمایت ۷۸۲۵ و ۷۷۷۲ کاهش یابد و در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۸۶۰۳ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۹۱۱۷ دلار می شود که این سطح در چارت مربوطه بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود.

همانطور که می دانیم فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار پایین همانطور که دیده می شود قیمت جهانی بیت کوین نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بیت کوین شبکه ‌ای است که تحت کنترل هیچ ‌کس نیست و یک شکل جدید از پول دیجیتال است با یک تفاوت بزرگ با سایر پول‌ها هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند. پول‌های معمولی به وسیله بانک ‌های مرکزی ایجاد می‌شوند. در واقع بانک ‌های مرکزی تصمیم می ‌گیرند این پول‌ ها وجود داشته باشند تا به وسیله‌ آن از دولت اوراق قرضه خریداری کنند. بانک‌ ها و شبکه پرداخت آن را به دقت کنترل می‌کنند تا بتوانند از امتیاز آن بهره ‌مند شوند. آن‌ها دروازه‌های سیستم مالی هستند. این ارز رمزپایه این رویه را تغییر داده است.

بیت کوین یک شبکه پرداخت غیر متمرکز است، یعنی نه یک شخص و نه یک کمپانی روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن هیچ کنترلی ندارند. به جای آن، هر کسی روی شبکه کنترل پول خود را بر عهده دارد و هرکسی می‌تواند با دانلود نرم افزار بیت کوین و اجرای آن روی کامپیوتر شخصی‌ اش روی سیستم مالی بیت کوین تاثیرگذار باشد. بیت کوین جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده را در یک دفتر کل به نام بلاک چین ذخیره می‌کند.

همچنین بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که به صورت مجازی ساخته و نگهداری می‌شود. کسی آن را کنترل نمی‌کند، چاپ نمی‌شود و به وسیله نرم ‌افزاهای رایانه ‌ای که در سراسر جهان مشغول حل مسائل ریاضی هستند، تولید می‌شود. این ارز دیجیتال اولین نمونه، از ارزهایی است که با نام ارزهای رمز پایه شناخته می‌شوند. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت بیت کوین و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در سایر تحولات در چارت بعدی برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند و از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا در سال ۱۹۷۳ بوجود آمده هنوز پیش بینی می شود شکسته شدن سطح مقاومت ۹۳٫۵۲۲ نشانه ی مثبت استمرار روند افزایشی شاخص جهانی دلار آمریکا تلقی شود و به سوی سطوح ۹۴٫۲۱۱ و ۹۵٫۱۴۹ صعود کند و سیگنال خرید صادر نماید.

باید توجه داشت واحدهای پولی که در شاخص دلار آمریکا وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های بازار در جهت گیری روند قیمت محسوب می شود.

بطوری که هر موقع این شاخص همانند پیش بینی تحلیل تکنیکال در چارت پایین حرکت افزایشی به خود بگیرد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده و فروخته می شوند و هر موقع این شاخص روند نزولی داشته باشد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تقویت می شوند و خریداری می شوند. از این رو ارزهای سایر کشورها وابستگی شدید به شاخص جهانی دلار آمریکا دارند که وضعیت تکنیکال آن را در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

در تقویم اقتصادی امروز جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۱۷:۵۰ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت و قبل از آن شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا (پیش بینی بازار %۱٫۴- ، رقم قبلی %۲٫۶) و شاخص خالص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۵ ، رقم قبلی %۰٫۱-) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است شاخص تجدید نظر تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان (پیش بینی بازار ۹۸٫۸ ، رقم قبلی ۹۸٫۸) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی بیت کوین

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا