تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN8) پیش بینی می شود قیمت آن مابین نرخهای ۶۶٫۳۵ و ۶۷٫۹۵ دلار در هر بشکه در روندی خنثی قرار داشته باشد و تا قبل از خبر امروز اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا از شتاب کمتری برخوردار است.

برای مشخص شدن حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۶۶٫۳۵ و ۶۷٫۹۵ است شکسته شود. چشم انداز کوتاه مدت نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۶۷٫۹۵ سطح حمایت ۶۶٫۳۵ شکسته نشده است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای امروز سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۶۷٫۹۵ قرار دارد و شکسته شدن آن می تواند به صعود تا نرخ ۶۸٫۱۷ و ۶۸٫۶۷ بیانجامد و این در حالی است که در حرکت کاهشی سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۶۶٫۳۵ وجود دارد که عبور از آن به کاهش قیمت آن تا سطوح ۶۵٫۸۰ و ۶۵٫۴۰ منتهی خواهد شد.

انتظار می رود تا قبل از اعلام خبر امروز  اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا سرمایه گذاران نفت خام سبک آمریکا چندان تمایلی برای ورود به معاملات نداشته باشند تا زمانی که قیمت آن حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی مابین سطوح ۶۶٫۳۵ و ۶۷٫۹۵ قرار داشته باشد.

از منظر تحلیل بنیادی با افزایش بی سابقه تولید نفت آمریکا و احتمال افزایش تولید اوپک، قیمت نفت خام آمریکا در آستانه ثبت دومین هفته کاهشی خود قرار دارد. آمارهای جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد، میزان تولید نفت خام آمریکا در ماه مارس با ثبت ۲۱۵ هزار بشکه افزایش به رکورد ۱۰٫۴۷ میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از اواخر سال گذشته به این سو می باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن مابین نرخهای ۷۶٫۹۵ و ۷۸٫۱۸ در روندی خنثی قرار داشته باشد و تا قبل از خبر امروز اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا از شتاب کمتری برخوردار است.

برای مشخص شدن حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۷۶٫۹۵ و ۷۸٫۱۸ است شکسته شود. چشم انداز کوتاه مدت نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۷۸٫۱۸ و سطح حمایت ۷۶٫۹۵ با قدرت شکسته نشده است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای امروز سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۷۸٫۱۸ قرار دارد و شکسته شدن آن می تواند به صعود تا نرخ ۷۸٫۶۰ و ۷۹٫۱۸ بیانجامد و این در حالی است که در حرکت کاهشی سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۷۶٫۹۵ وجود دارد که عبور از آن به کاهش قیمت تا سطوح ۷۶٫۶۸ و ۷۶٫۲۵ دلار در هر بشکه منتهی خواهد شد. در نمودارهای پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن