تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN8) پیش بینی می شود قیمت آن سطوح حمایت ۶۴٫۴۱ و ۶۴٫۳۳ دلار در هر بشکه را لمس کند و در صورت شکست آن منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۳٫۳۰ می شود این در حالی است که اگر موفق به شکست محدوده حمایت ۶۴٫۴۱ و ۶۴٫۳۳ نشود ممکن است از این ناحیه مقداری با افزایش روبرو شود.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح هر یک بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c از سطح ۶۸٫۶۷ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی از سطح ۶۱٫۸۱ به ۷۲٫۸۳ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا در محدوده ۶۴٫۴۱ و ۶۴٫۳۳ حمایت شود و از این ناحیه کمی شاهد برگشت و اصلاح قیمت به نرخهای بالا باشیم و به نظر می رسد این منطقه حمایت خوبی برای نفت خام سبک آمریکا باشد که می تواند حداقل در معاملات بین روز مانع از ریزش بیشتر قیمت گردد.

در چارت روزانه نیز مشخص است که سطح حمایت قیمت نفت خام سبک آمریکا بر روی ۶۴٫۳۵ خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارد که این سطح به همراه محدوده حمایت اشاره شده با یکدیگر می توانند جلوی کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا را بگیرند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه کندل دو ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۶۵٫۱۶ بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۹۸ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۵٫۰۴ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به فرود قیمت تا سطح حمایت بعدی ۷۴٫۱۷ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۸٫۷۵ قرار دارند. به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال در بیشترین قدرت و پتانسیل حرکت کاهشی خود در این موج می تواند تا حدود سطح ۷۲٫۷۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

با این حال معلوم نیست که سطح حمایت ۷۵٫۰۴ تا چه حد مستحکم باشد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۶٫۰۰ (مماس با خط روند نزولی رسم شده) می باشد. تجربه تکنیکال نشان می دهد که به طور کلی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی یک سد و مانع مهمی در برابر قیمت تلقی می شود.

از این رو این احتمال قویا وجود دارد که قیمت نفت برنت دریای شمال در تلاش اول خود نتواند از سطح حمایت ۷۵٫۰۴ عبور کند و ممکن است یک یا دو روز در اطراف یا بالای این سطح حمایت در نوسان باشد و بعد از آن دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

در چارت بعدی اختلاف قیمت نفت خام سبک آمریکا و قیمت نفت برنت دریای شمال به محدوده حمایتی ۱۱٫۶۴- و ۱۲٫۳۱- برخورد کرده است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده اند و پیش بینی می شود اختلاف این دو نفت به حدود ۸٫۷- تعدیل شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل بنیادی هر چند گمانه زنی ها در مورد کاهش ذخایر نفت خام آمریکا مقداری باعث اصلاح قیمت نفت برنت دریای شمال شده است اما باید توجه داشت رشد تولید نفت آمریکا و احتمال افزایش تولید اوپک همچنان بر بازار سایه افکنده است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار است روز ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ در وین تشکیل جلسه دهد و در مورد افزایش یا عدم افزایش تولید خود و سایر متحدانش از جمله روسیه تصمیم گیری کند. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی نزولی ۷۵٫۰۴ و ۷۴٫۱۷ دلار در هر بشکه مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه اختلاف قیمت نفت آمریکا با نفت برنت دریای شمال