تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۶۹۷۶ دلار در هر تن را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۷۰۱۶ افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین قیمت جهانی مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی احتمالی C از سطح ۶۷۲۷ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال این موج بخشی از چرخه سه موجی از سطح ۶۷۱۰ است و قیمت مس در موج افزایشی C از سطح ۶۷۲۷ قرار گرفته است و در این موج می تواند خود را تا سطح ۷۰۱۶ بالا بکشاند.

با اینکه هنوز معلوم نیست روند صعودی از سطح ۶۵۳۲ می تواند خود را به بالای سطح مقاومت ۷۱۱۲ برساند اما قیمت مس در این روند به احتمال زیاد می تواند تا سطح ۷۰۱۶ افزایش داشته باشد که این موضوع را شکسته شدن خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۱۱۲ نشان داده است و الگوی گوه یا کنج افزایشی را تایید کرده است.

برای استمرار روند صعودی قیمت مس به سطوح ۷۰۱۶ و ۷۱۱۲ لازم است که قیمت آن به همین صورت در بالای سطح ۶۹۴۷ تثبیت شده است زیرا شکسته شدن این سطح حمایت منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۶۹۰۵ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن در صورت شکست سطح مقاومت ۶۹۷۶ تارگت های ۷۰۱۶ و ۷۰۵۸ و پس از آن سطح ۷۱۱۲ مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح ۲۳۲۳ اصلاح داشته باشد و بعد از آن دو مرتبه به سطوح ۲۲۹۴ و ۲۲۸۵ کاهش داشته باشد که این موضوع را بررسی الگوی الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۳۴۳ عمیق بوده است که می توان چنین نتیجه گرفت که روند افزایشی از سطح ۲۲۳۹ در اطراف سطح مقاومت ۲۳۴۰ تکمیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی بزرگ ۱۹۷۷ به ۲۷۱۸ بیانگر آن است که کاهش قیمت به خاطر برخورد قیمت به سطح مقاومت قوی ۲۳۴۷ (خط فیبوناچی ریترسمنت ۵۰ درصدی) بوده است.

به باور ما قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی برای مدتی در بین محدوده رنج و خنثی ۲۲۶۰ و ۲۳۴۷ در نوسان خواهد بود و بیشتر تمایلات بازار کاهش مجدد قیمت به سوی سطح ۲۲۶۰ را نشان می دهد. در چارت تایم فریم یک ساعته هر چند سطح حمایت ۲۳۰۵ موقتا مانع از ریزش قیمت شده و به حرکت اصلاحی انجامیده است اما پیش بینی می شود این حرکت اصلاحی در حدود سطح مقاومت ۲۳۲۳ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) به پایان برسد و بعد از آن مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و سیگنال فروش صادر کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن