تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۵٫۹۸ دلار در هر بشکه صعود کند و اگر این سطح مقاومت نیز شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۶۷٫۰۱ می شود.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نفت خام سبک آمریکا به وضوح مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c از سطح ۶۸٫۶۷ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت نفت خام سبک آمریکا نتوانست از سطح حمایت ۶۴٫۳۳ عبور کند و با قدرت پایین آن تثبیت شود و دقیقا از همین منطقه حمایتی ۶۴٫۴۱ و ۶۴٫۳۳ سیگنال خرید صادر کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال این عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۶۴٫۳۳ به معنای آن است روند نزولی که از سطح ۷۲٫۸۳ شروع شده به پایان رسیده است. هر چند که مشخص نیست این روند صعودی بتواند امتداد بیشتری داشته باشد یا نه، اما این احتمال قویا وجود دارد که در این روند بتواند نزول اخیر خود را جبران کند و تا سطح ۶۸٫۶۷ افزایش یابد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه نیز تارگت افزایشی ۶۷٫۲۷ را برای قیمت نفت خام سبک آمریکا نشانه گرفته است که این سطح در چارت مربوطه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) دیده می شود.

لازم به ذکر است سطح حمایت اولیه در چارت یک ساعته بر روی ۶۵٫۱۶ دیده می شود که تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش به سطوح حمایت ۶۴٫۴۱ و ۶۴٫۳۳ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت افزایشی آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا نرخهای بالای سطح مقاومت ۷۵٫۷۵ افزایش داشته باشد و شانس اینکه از این سطح مقاومت نیز عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۷۶٫۴۶ نیز رشد کند زیاد است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۸٫۷۵ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال این موج نزولی C تا اندازه ای در حوالی سطوح حمایت ۷۴٫۱۷ و ۷۳٫۵۷ تکمیل شده است که این موضوع را افزایش شارپی روز گذشته قیمت از سطح ۷۳٫۸۱ نشان داده است.

همچنین از آنجایی که قیمت نفت برنت دریای شمال توانسته خود را به بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۸٫۷۵ برساند برای امروز می بایست منتظر تقویت بیشتر قیمت به ترتیب به سطوح ۷۶٫۴۶ و ۷۷٫۳۳ باشیم. لازم به ذکر است سطح حمایت اولیه در چارت یک ساعته بر روی ۷۵٫۰۴ و ۷۴٫۷۵ دیده می شود که تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین ۷۴٫۷۵ منجر به کاهش به سطح حمایت بعدی ۷۴٫۱۷ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت افزایشی آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

از منظر تحلیل بنیادی بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۱ ژوئن ۲۰۱۸ به میزان ۲٫۰۲۸- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که رقم قبلی ۱٫۰۰۱ میلیون بشکه افزایش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۳٫۶۲۰- میلیون بشکه به میزان ۱٫۸۲۴- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا  (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است که می تواند موجب افزایش قیمت در بازار نفت شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن