تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۶۵٫۹۸ دلار در هر بشکه را لمس کند و این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی از سطح ۶۴٫۲۲ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۸) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۸٫۶۷ قرار دارد و این حرکت برگشتی در قالب یک الگوی تخت و صاف (Flat) شکل گرفته است که شامل سه موج کوچک می باشد که از نظر طولی با یکدیگر برابر هستند.

از منظر تحلیل تکنیکال تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است و موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت را تا حدود سطح ۶۵٫۹۸ برساند. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه نشان می دهد تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۶۴٫۳۵ در نوسان است می تواند خود را تا حدود ۶۷٫۲۷ برساند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۴٫۳۳ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۶۳٫۳۰ می شود. از منظر تحلیل بنیادی قیمت نفت خام سبک آمریکا بیشتر تحت تاثیر کاهش صادرات ونزوئلا با افزایش روبرو شده است و پیش بینی می شود بخشی از ضررهای روز گذشته خود را جبران کند.

باید توجه داشت ونزوئلا که یکی از اعضای اوپک است و تقریبا یک ماه در ارسال نفت به مشتریانش از بندر صادرات نفت اصلی خود عقب است و این تاخیر به حدی جدی است که شرکت PDVSA به برخی از مشتریان خود اعلام کرده ممکن است شرایط اضطراری اعلام نماید که به این شرکت امکان خواهد داد قراردادهای خود را موقتا متوقف کند حتی اگر مشتریانش شرایط تحویل جدید را نپذیرند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت افزایشی آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۷۵٫۰۴ مجدد سطح مقاومت ۷۶٫۴۶ را لمس کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال به وضوح دیده می شود این سطح مقاومت ۷۶٫۴۶ و حمایت ۷۵٫۰۴ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۸٫۷۵ قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت برگشتی و اصلاحی قیمت از سطح ۷۳٫۸۱ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۸) هنوز تکمیل نشده است و از سه موج شکل گرفته است که پیش بینی می شود قیمت آن در موج افزایشی c به ترتیب به سطوح ۷۶٫۴۶ و ۷۷٫۳۳ افزایش داشته باشد.

با این حال قیمت نفت برنت دریای شمال در چارت تایم فریم یک ساعته با سطح مقاومت اولیه ۷۵٫۷۵ مواجه است و برای ادامه ی حرکت صعودی می بایست حتما به بالای این سطح مقاومت برسد و کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود و همچنین برای امروز مهم است قیمت آن بالای سطح حمایت ۷۵٫۰۴ تثبیت شود تا بتواند بعد از شکست سطح مقاومت ۷۵٫۷۵ به ترتیب به سطوح ۷۶٫۴۶ و ۷۷٫۳۳ دست یابد در غیر این صورت به معنای تکمیل شدن این حرکت اصلاحی از سطح ۷۳٫۸۱ تلقی می شود که می تواند هدف نزولی ۷۴٫۱۷ دلار در هر بشکه را در چارت پایین نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن