تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN8) پیش بینی می شود قیمت آن افزایش داشته باشد و تا سطح ۶۷٫۰۱ دلار در هر بشکه صعود کند و این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵٫۹۸ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۵٫۹۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۸٫۶۷ تشکیل شده است و حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۶۴٫۲۲ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۷) در قالب یک الگوی تخت شکل گرفته است و بیانگر آن است که این حرکت اصلاحی ممکن است در اطراف سطح ۶۵٫۹۸ پایان یافته باشد اما با این حال بعد از شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵٫۹۸ این الگو بیشتر شبیه به یک الگوی کوچک کف دو قلو است که نشاندهنده تارگت افزایشی ۶۷٫۶۴ می باشد.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار روزانه هدف ۶۷٫۲۷ را نشانه گرفته است و لازم به ذکر است برای امروز تنها کاهش قیمت به سطح ۶۵٫۵۸ به معنای شکست اشتباه سطح مقاومت ۶۵٫۹۸ است که می تواند منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۵٫۱۶ شود.

از منظر تحلیل بنیادی کاهش صادرات نفت ونزوئلا به تقویت قیمت نفت کمک کرده است و ده ها تانکر نفتی در بنادر این کشور منتظر دریافت نفت هستند، این کشور عضو اوپک قادر به ایفای تعهدات خود در زمینه عرضه نفت نیست.

بر اساس آمارهای کشتیرانی، تانکرها منتظر بارگیری بیش از ۲۴ میلیون بشکه نفت خام یعنی تقریبا به اندازه نفتی که این کشور در ماه آوریل صادر کرد هستند. از منظر تحلیل بنیادی کاهش عرضه نفت ونزوئلا بیش از میزان مورد انتظار بازار بوده است و این مساله باعث افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۶۷٫۰۱ خواهد شد که در چارت پایین مشخص گردیده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۷۷٫۹۴ صعود کند و بعد از آن موقتا در اطراف این سطح به پیک و سقف خود دست یابد. همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی از ۸۰٫۴۹ به ۷۳٫۸۲ تشکیل شده است.

پیش از اینکه قیمت نفت برنت دریای شمال به این سطح مقاومت برسد می بایست ابتدا از سطح مقاومت اولیه ۷۷٫۵۰ عبور کند که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده می باشد. به باور ما قیمت نفت برنت حتی در صورت عبور از خط روند نزولی رسم شده ممکن است با نزدیک شدن به سطح مقاومت ۷۷٫۹۴ مقدار زیادی از مومنتوم و قدرت روند افزایشی خود را از دست دهد و برای لمس مجدد خط روند نزولی رسم شده به سوی سطوح حمایت ۷۷٫۱۶ یا ۷۶٫۳۷ یک پول بک و اصلاح کند.

همچنین سطح مقاومت ۷۷٫۸۱ در چارت روزانه نیز نباید فراموش شود و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی (C) می باشد. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۶٫۳۷ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۷۵٫۳۹ دلار در هر بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن